اکستنشن vs code

در حال حاضر ویژوال استدیو کد مهمترین و قدرتمندترین ادیتوری‌ست که توسط کاربران و توسعه دهندگان بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. VSCode ابزاری است که توسط مایکروسافت توسعه یافته و در زمینه‌های بسیار زیادی کاربردهای مختلفی داشته و توانسته اثبات کند که برای بیشتر زمینه‌های کدنویسی ابزار مفیدی‌ست. یکی از بهترین ویژگی‌های این ویرایشگر، وجود تعداد بسیار زیاد افزونه‌هاست که هر کدام آن‌ها به صورت بلقوه می‌توانند کاربردهای ویژوال استدیو کد را گسترش دهند.

برخی از این افزونه‌ها، افزونه‌هایی هستند که بسیار مهم بوده و توسط بیشتر کدنویس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزیت های استفاده از بهترین افزونه های visual studio code چیست؟ 

  1. vscode یک ادیتور متن باز قدرتمند است که بین برنامه نویس ها محبوبیت زیادی پیدا کرده و روی سیستم عامل‌های مختلف ویندوز، مک و لینوکس نصب می شود.
  2.  این IDE مجموعه کاملی از سهولت نسبی استفاده و عملکرد را ترکیب کرده است که به عنوان یک اپلیکیشن Electron کاملاً شگفت‌انگیز است.
  3.  از مزیت‌های این ویرایشگر Open Source بودن آن است و این باعث شده است افراد زیاد از توسعه‌دهندگان این ویرایشگر را توسعه دهند و روز به روز به قابلیت این ویرایشگر بیفزایند.
  4.  از دیگر مزیت‌هایی که می‌توان برای این ویرایشگر برشمرد جامعه‌ی گسترده‌ای از کاربران این نرم‌افزار است که سبب شده است تا توسعه‌دهندگان برای سهولت کار در این ویرایشگر افزونه‌هایی را معرفی کنند تا سرعت ما را در کد زدن بالا ببرد.
  5. یکی از قابلیت های این محیط قابلیت توسعه‌پذیری آن است. ویژوال استودیو کد نیز مانند اغلب ویرایشگرهای متنی دیگر تعداد بالایی افزونه دارد که به سفارشی‌سازی رفتار آن کمک می‌کنند. بدین ترتیب می‌توان طرز کار و ظاهر VS Code را تا حدود زیادی تغییر داد.

نحوه نصب و دانلود افزونه های ویژوال استودیو کد چگونه است؟ 

شما به راحتی و از طریق منوی Extensions در ویژوال استودیو کد می توانید کتابخانه هایی رو که لازم داریم به پروژه خودتان اضافه کنید.

  1. ابتدا Visual Studio Code را باز کنید.
  2. پروژه خودتون رو باز کنید.
  3. از منوی سمت چپ گزینه Extensions را کلیک کنید.
  4. در قسمت Search افزونه مورد نیاز را جستجو کنید تا افزونه مورد نظر پیدا شود روی افزونه مورد نر کلیک کنید و گزینه install را بزنید. (اتصال شما به اینترنت باید وصل باشد)
  5. به همین سادگی میتونید Extensions و یا افزونه های مورد نیاز خودتون رو نصب کنید.

افزونه CSS Peek

به وسیله این افزونه می‌توانید تعاریف و آی دی های کلاس های CSS را در فایل‌های استایل خود دنبال کنید. وقتی بر روی یک سلکتور در فایل HTML خود راست کلیک می‌کنید، انتخاب گزینه‌ی  go to Definition و Peek definition شمارا به کد CSS ای که طراحی کرده‌اید خواهد برد. به همین دلیل پیدا کردن استایل‌های مربوط به یک المان در یک فایل بزرگ به این صورت بسیار راحت می‌شود.

افزونه Live Server

معمولا هنگام ایجاد تغییر در کد، باید مرورگر خود را به صورت دستی رفرش کرده تا تغییرات را مشاهده کنید، درست است؟ به عبارت دیگر اگر 100 تغییر در کد خود ایجاد کنید، باید 100 بار مرورگر خود را رفرش کنید که امری خسته کننده و بسیار وقت گیر است.

Live Server یک افزونه جالب موجود در VSCode است که این کار را برای شما خودکار می‌کند. هر زمان که می‌خواهید تغییرات ظاهری خود را ببینید، در صرفه جویی وقت به شما بسیار کمک می‌کند.

Live Reload هم یک ویژگی همراه با Live Server است و اطمینان حاصل می‌کند که تغییرات شما بلافاصله پس از ذخیره کار اجرا می‌شود. اگر ویژگی ذخیره خودکار VSCode را نیز فعال کنید، این امر هیجان انگیزتر می‌شود. در واقع این افزونه یک سرور توسعه‌ی محلی در Visual Studio Code به وجود می‌آورد تا به سایت‌های استایتک و پویای شما سرویس دهی کند.

افزونه TODO Highlight

این ابزار تمام نظرات TODO را در کد شما علامت‌گذاری می‌کند و ردیابی هر کار ناتمام قبل از تولید را آسان‌تر می‌کند. به طور پیش فرض به دنبال کلمات کلیدی TODO و FIXME می باشد، اما می توانید عبارات سفارشی خود را نیز اضافه کنید.

افزونه REST Client

شما چه یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند وب باشید و یا فردی باشید که به صورت عمده روی سرور کار می‌کنید، احتمالاً با مواردی مواجه شده‌اید که باید یک REST API را تست می‌کردید. برخی افزونه‌های مرورگر و کلی ابزار دیگر برای این منظور وجود دارند، اما اگر اغلب زمان خود را در یک ویرایشگر متنی صرف می‌کنید، آیا بهتر نیست که کلاینت را نیز در همین جا داشته باشید؟

افزونه REST Client (+) افزونه نسبتاً ساده‌ای است که کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهد. با استفاده از این افزونه می‌توان یک درخواست HTTP و همچنین دستورهای cURL ارسال کرد. برای احراز هویت، این افزونه از روش‌های احراز هویت مقدماتی، احراز هویت digest، گواهی کلاینت SSL و موارد مشابه پشتیبانی می‌کند.

افزونه Prettier

Prettier محبوب‌ترین قالب‌دهنده کدها در دنیای ویژوال استدیو کد و توسعه وب، است. مهم نیست کدام عضو گروه قسمتی از کد را می نویسد، Prettier به شما اجازه می‌دهد کدهای گروهی مشابهی داشته باشید. این افزونه به شما امکان می‌دهد که به صورت اتوماتیک آن را اجرا کرده و سریعا تمام پوشه‌های جاوااسکریپت و CSS را قالب‌بندی کنید. اگر قصد دارید ESLine را هم اضافه کنید می‌توانید از prettier ESLine هم استفاده کنید.

این افزونه به شما در قالب‌بندی کدهای‌تان کمک می‌کند و کلمات کلیدی رنگی را برای خواناتر شدن به شما ارائه می‌دهد.

این یک افزونه VSCode مرسوم و محبوب در میان توسعه دهندگان فرانت-اند است که با 11 میلیون بارگیری خیالتان را از استفاده آن راحت می‌کند. شما فقط لازم است یک کلید را فشار دهید و تمام، کد قالب بندی می‌شود. از جمله قابلیت‌های آن عبارتند از:

وقتی استایل کد تغییر می‌کند، Prettier می‌تواند آن را به طور خودکار در کل برنامه اعمال کند.

هیچ کار اضافه‌ای در اصلاح قالب بندی وجود ندارد.

هیچ زمانی برای استایل دهی در درخواست‌های pull تلف نمی‌شود.

نیازی به جستجوی قوانین در راهنمای استایل‌ها نیست.

این ابزار نه تنها از جاوااسکریپت بلکه از سینتکس‌های مختلف مانند TypeScript ، CSS ، JSON ، JSX ، GraphQL و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند.

افزونه ESLint

Code linting یک تجزیه و تحلیل استاتیک است که برای بررسی خطاهای برنامه یا کد استفاده می‌شود و به دستورالعمل‌های سبک خاصی پایبند نیست .ابزارهای لینتینگ از جمله ESLint به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهند تا بدون استفاده از جاوااسکریپت، مشکلات کد خود را کشف کنند.

خیلی از مردم لینتینگ را دوست دارند و برخی دیگر نیز چنین حسی به آن ندارند. اما این امر برای کد تمیز بسیار مفید است و جای هیچ بحثی در آن نیست. اگر شما یک توسعه‌‌دهنده جاوا اسکریپت هستید، این برنامه با دانلود 24 میلیونی خود بهترین ابزار برای شما خواهد بود.

افزونه Settings Sync

افرادی که از ادیتورهای متنی استفاده می کنند به طور مرتب تغییراتی در تنظیمات آن ایجاد می‌کنند.. اگر به طور مکرر کارهایتان را روی بیش از یک سیستم انجام می‌دهید، اعمال این ادیت ها به صورت پشت سر هم کار خسته‌کننده‌ای خواهد بود. این اکستنشن ویزوال استودیو کد برای حل این مشکل می باشد. این افزونه با کمک گرفتن از یک GitHub Gist ساده، تنظیمات VS Code شما را روی سیستم‌های مختلف همگام‌سازی می‌کند. این موارد شامل انواع اکستنشن‌های نصب شده و پیکربندی آن‌ها نیز می‌شود و از این رو با استفاده از این افزونه، همه پیکربندی‌های شما به صورت پرتابل درمی‌آیند. در صورتی که تغییراتی روی یک سیستم ایجاد کنید، می‌توانید با همگام‌سازی تنظیمات، آن‌ها را روی سیستم‌های دیگر نیز مشاهده کنید.

افزونه Rainbow Brackets

مدیریت پرانتز و کروشه‌هایی که باز و بسته کرده‌اید گاهی اوقات بسیار سخت و گیج کننده می‌شود به همین دلیل است که استفاده از افزونه‌ای مانند Rainbow Brackets می‌تواند کاربردی باشد. با استفاده از رنگ بندی‌های مختلف این افزونه شما می‌توانید به سادگی پرانتزهای باز و بسته شده مرتبط با همدیگر را کشف کرده و دچار سردرگمی نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید