وردپرس – WordPress به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در بین اکثر کاربران فضای مجازی به خوبی شناخته شده است و این موضوع باعث شده تا سیستم های مختلفی برای وردپرس تهیه و به بازار عرضه شود. هر چند وردپرس خود رایگان است اما قابلیت های توسعه آن از جمله قالب ها و پلاگین ها که به کاربران کمک می کند سیستم مورد نظر خود را پیاده سازی کنند، باعث شده است تا رونق بسیار زیادی در بازار فروش قالب ها و پلاگین های آن ایجاد شود.

افزونه (plugin) یک نرم‌افزار یا بخشی از نرم‌افزار است که قادر است امکانات جدیدی را به وب‌سایت شما اضافه کند. به کمک افزونه‌ها می‌توان وب‌سایت را گسترش داد و ویژگی‌های متعددی به آن اضافه کرد. بسیاری از خدماتی که شما به آن‌ها نیاز دارید توسط افزونه‌ها قابل راه‌اندازی هستند.

افزونه یا پلاگین چیست؟

برای مثال: ایجاد فرم ارسال ایمیل، سیستم آزمون آنلاین، سیستم ثبت سفارش، سیستم تعیین قیمت و… نمونه‌هایی از افزونه‌های وردپرسی هستند. هر افزونه‌ی وردپرسی می‌تواند برای یک یا چندین هدف مختلف ساخته شود.
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند است که از پلاگین‌های متعددی پشتیبانی می‌کند. تاکنون هزاران پلاگین رایگان و تجاری برای وردپرس طراحی شده است. از طریق این لینک می‌توانید لیستی از پلاگین‌های وردپرس را مشاهده کنید.

 اما مشکلی که بیشتر اوقات با آن مواجه هستیم عدم پشتیبانی این پلاگین‌ها از زبان فارسی است. به همین دلیل مدیران وب‌سایت‌ها برای افزودن ویژگی‌های مد نظر خود در وب‌سایت به سراغ ساخت افزونه وردپرس به صورت اختصاصی می‌ر‌وند تا افزونه‌ای با امکانات و طراحی مد نظر خود داشته باشند که برای کاربران فارسی زبان نیز مناسب باشد.

طراحی افزونه حرفه ای استاندارد و اصولی

یکی از مهمترین اصولی که در طراحی و ساخت افزونه وردپرس مهم است کدنویسی اصوصلی و استاندارد پلاگین می باشد. چرا که وردپرس یک پلتفرم رایگان در حال توسعه می باشد و در کنار آن قالب و افزونه ها بروز سانی می شوند. پس اگر پلاگین نویسی به صورت استاندارد بر اساس تکنولوژی و بروز رسانی ها جدید وردپرس نیاشد بی شک در استفاده افزونه به مشکل خواهید خورد. اما اگر موارد مهم مورد نیاز در ساخت افزونه وردپرس رعایت شود افزونه مورد نظر با اکثر افزونه ها و قالب ها سازگار بوده و هیچ تداخلی بین آنها پیش نخواهد اومد.

تعرفه طراحی پلاگین وردپرس چقدر است؟

هزینه‌ی ساخت پلاگین وردپرس با توجه به سطح کار افزونه و مدت زمان پیاده‌سازی آن، متفاوت است. اما به طور کلی هدف ما در یکتادیجی ایجاد افزونه‌هایی با سطح کیفی بالا، پر سرعت و دقیق، منطبق با اهداف شما در حین حال با هزینه‌ی مناسب می‌باشد. اگر به طراحی پلاگین وردپرس نیاز دارید، برای کسب اطلاعات از زمان و هزینه‌ی پیاده‌سازی آن با تیم یکتادیجی در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید