به گزارش روابط عمومی دانشگاه دولتی لارستان،‌ دکتر رحیمی شعرباف معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، دکتر نادگران رئیس دانشگاه شیراز و دکتر غریبی رییس سابق کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه شیراز از برخی امکانات پژوهشی و زیرساخت‌های لارستان از جمله مجتمع آموزش عالی و برج علم و فناوری بازدید کردند.

در این برنامه از آزمایشگاه‌های مختلف دانشگاه از جمله: آزمایشگاه اینترنت اشیا، مرکز محاسبات فوق سریع و مرکز شتاب‌دهی فناوری دیدن شد و همچنین در جلسه‌ای با حضور اعضای هیات علمی و هیات رئیسه به بررسی توانمندی‌های مختلف مجتمع پرداخته شد.

در ادامه میهمانان، از برج علم و فناوری که به همت بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی ساخته شده و مرکز رشد شهرستان بازدید کردند و در جریان فعالیت‌های مختلف ۱۰ شرکت فناور مستقر در مرکز رشد و افتخارات ملی و استانی این شرکت‌ها از جمله: برگزیده شیخ بهایی و برگزیده جشنواره خوارزمی و فناور برگزیده استان و… قرار گرفتند.

دکتر رحیمی شعرباف ضمن تقدیر از نگاه مثبت نیک‌اندیشان منطقه به حوزه آموزش و پژوهش، فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه اعضای هیات علمی، اساتید و فارغ التحصیلان مجتمع آموزش عالی در سطح شهرستان را چشم‌گیر و قابل توجه برشمرد و آن‌را نشان از توسعه هدفمند مجتمع آموزش عالی دانست و وجود اعضای هیات علمی با سوابق مطلوب علمی و پژوهشی را مهمترین نقطه قوت این دانشگاه عنوان کرد.

وی همچنین در بازدید از یکتا دیجی در جریان آخرین پروژه های این گروه قرار گرفت دکتر و حجم فعالیت‌های دانش‌بنیان انجام شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد واحد های فناور لارستان را قابل توجه دانست. معاون پژوهشی وزارت علوم همچنین رشد کمی آموزش عالی در یک دهه گذشته را نامتناسب و بیش از ظرفیت کشور ارزیابی کرد و بر همین اساس بازنگری در ماموریت و رشته‌های هر واحد دانشگاهی را متناسب با نیاز جامعه و زیرساخت‌های آن ضروری دانست.

دیدگاهتان را بنویسید