آیا می دانستید که در حال حاضر تقریباً اکثر کسب و کار ها دارای سایت اختصاصی هستند یا به دنبال طراحی سایت اختصاصی می باشند. چرا؟ به این دلیل که جستجوی آنلاین یک پدیده جهانی و فراگیر شده است. مردم از اینترنت برای جستجوی محصولات یا خدماتی که واقعاً به آن نیاز دارند استفاده می کنند. بنابراین، اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید، داشتن سایت اختصاصی متناسب با نیازتان یک امر ضروری می باشد. به این دلیل که مطمئناً می‌توانید در این مسیر فرصت‌های کسب‌وکار بیشتری برای کسب و کار خود فراهم کنید.

برای آگاهی از چگونگی طراحی سایت اختصاصی مقاله طراحی و توسعه سایت اختصاصی را مطالعه فرمایید. این مقاله سعی می کند حقایق و اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چرا برخی از سایت های اختصاصی شکست می خورند، به شما ارائه دهد. بنابراین، با خواند این مقاله از عوامل شکست سایت های اختصاصی آگاهی پیدا کرده و می توانید نام تجاری خود را به سطح جدیدی ارتقا دهید.

پنج عامل شکست طراحی سایت اختصاصی

 

پنج عامل شکست طراحی سایت اختصاصی

1. فراموشی این موضوع که سادگی کلید اصلی می باشد.

هنگامی که طراحی سایت اختصاصی شما بیش از حد پیچیده باشد، باعث می شود که کسب و کار شما دچار اشکالات و موانع مختلفی شود. یکی از مشکلات پیچیدگی زیاد این است که ممکنه پیشنهاداتی که از می توانست از طریق سایت به شما شود، از دست برود. بیشتر مردم چیزهای پیچیده نمی خواهند. سایت شما نیز از این قائده مستثنی نیست. طراحی هدر و پاورقی (فوتر) هرگز نباید پیچیده باشد زیرا می تواند مشکلات بیشتری را ایجاد کند.

یکی از راه هایی که می تواند به شما در درک نیاز های کاربران کمک کند، پرسش از خود آنهاست. مولفه های بصری و محتوای متنی باید بر اساس خواسته های کاربران هدف باشد. سعی نکنید انیمیشن ها و ویدیوهای خیلی پیچیده قرار دهید، زیرا به هیچ وجه تأثیر مثبتی نخواهد داشت. آنچه شما اساسا به آن نیاز دارید یک طراحی وب سایت ساده است. سادگی یک قانون نانوشته می باشد. نباید آن را بدیهی تلقی کرد، زیرا ممکن است، برای فعالیت تجاری شما مطلوب نباشد. شما باید از ارائه محتوا و عناصر بصری نامناسب خودداری کنید. در غیر این صورت، سایت اختصاصی شما پتانسیل کامل خود را برای بالا بردن ارزش کسب و کارتان را از دست خواهد داد.

نکته حائز اهمیت این است که شما به عنوان یک سازمان تجاری تنها نیستید. به عبارت دیگر، شرکت های زیادی وجود دارند که سعی می کنند با شما رقابت کنند و از شما پیشی بگیرند. سایت اختصاصی شما نقشی حیاتی برای موفقیت دارد. شما با طراحی سایت اختصاصی می توانید به سادگی به اهداف تجاری خود دست یابید.

2. مخاطبان یا مشتریان هدف خود را فراموش می کنید.

تمرکز شما بیش از حد روی شرکت و کسب و کارتان می باشد و این موضوع را فراموش می کنید که تمرکز شما باید بر روی رفاه و رضایت مشتریان باشد. بله، شما در حال تجارت هستید و البته هدف اصلی شما کسب درآمد است. سود بردن از سرمایه گذاری به این آسانی نیست، به خصوص اگر طراحی سایت اختصاصی شما تمایل زیادی به تبلیغات محتوای مرتبط با نام تجاری و شرکت شما داشته باشد. در مورد شرکت خود و پیشنهادات مربوطه زیاد صحبت نکنید. در عوض، محتوایی را ایجاد کنید که مشتریان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. در واقع محتوایی را به اشتراک بگذارید که می تواند مردم را واقعاً خوشحال کند.

برای جلوگیری از تمایل به تمرکز زیاد روی شرکت، باید به تجربه ای که مشتریان در همکاری با شما و در استفاده از سایتتان دارند، توجه کنید. تجربه کاربری باید در اولویت باشد. به طراحی های UI/UX توجه زیادی داشته باشید. این بهترین راهی است که می توانید با کاربران ارتباط بهتری برقرار کنید و نام تجاری خودرا به سطح بالاتری برسانید. برای مطالعه بیشتر درباره UI/UX مقاله طراحی رابط و تجربه کاربری (UI/UX) را مطالعه کنید.

نکته حائز اهمیت

تا جایی که ممکن است، محتوای تازه مرتبط با برند خود را ایجاد کنید. این رویکردی است که بسیار می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند. هدف اصلی شما افزایش تعداد افرادی است که از سایت شما بازدید می کنند. هرچه افراد بیشتری از سایت شما بازدید و از آن استفاده کنند، شانس بیشتری برای بهره مندی از فرصت های تجاری بیشتر خواهید داشت. در واقع شما می توانید فروش خود را بیشتر و درآمدتان را افزایش دهید. آنچه شما باید برای شکوفایی واقعی کسب و کار خود در اولویت قرار دهید، همکاری با یک شرکت توسعه و طراحی سایت اختصاصی معتبر برای هدایت پروژه طراحی وب شما است.

3. شما موضوع کاربر پسندی را در طراحی سایت اختصاصی، فراموش می کنید

یکی از مسائلی که در کاربرپسندی سایت شما تاثیرگذار است، رسپانسیو ( واکنش گرا ) بودن سایت شما می باشد. با توجه به این که استفاده از موبایل و تبلت ها توسط مردم در حال افزایش می باشد و اکثر فعالیت های خود نظیر استفاده از شبکه های اجتماعی، جست و جو های آنلاین ، خواندن محتوا مورد نیاز و … با موبایل یا تبلت انجام می دهند، رسپانسیو بودن سایت شما امری ضروری می باشد. واکنش گرا بودن وب سایت شما به طراحی شما بستگی دارد. تولید محتوا مناسب یکی دیگر از مواردی است که در بحث کاربرپسندی مورد توجه قرار گرفته است. شما با استفاده از این موضوع مطمئن می شوید که کاربران، وب سایت شما و به ویژه محتوای آن را دوست دارند.

هر بازدید کننده سایت قطعا به دنبال محتوای مرتبط و مفید است. آنها از اینترنت به منظور کسب دانش در مورد راه حل مشکلات خود استفاده می کنند. آنها مشتاق به دست آوردن اطلاعاتی هستند که می تواند به آنها در حل مشکلاتشان کمک کند. مشتریان هدف در واقع انتظار دارند که شما بتوانید آنچه را که اساساً از نظر اطلاعات و محتوا به آنها نیاز دارند، در اختیار آنها قرار دهید. این هدف اصلی است که باید به آن بپردازید.

نکته مهم

هر بار که یک بازدیدکننده از سایت شما استفاده می کند، باید بتواند تمرکز اصلی کسب و کار شما را در یک نگاه بداند. این بدان معناست که سطح حفظ مشتریان در اولویت قرار دارد. معمولا حداکثر 10 ثانیه طول می کشد تا یک مشتری بالقوه تصمیم بگیرد که آیا در سایت شما بماند یا خیر. بنابراین، مهمترین اطلاعات را به گونه ای قرار دهید که مخاطب ابتدا آن ها را ببیند. در صورت امکان، صفحه اصلی شما باید حاوی جزئیات و حقایقی باشد که کاربران به دنبال آن هستند. در واقع وقتی آنها چنین صفحه ای را می خوانند، ناگهان متوجه می شوند که شما در حال ارائه چه نوع خدماتی هستید.

4. فراموش می کنید که اهداف شما باید قابل اندازه گیری باشند

این موضوع نیز یکی دیگر از عامل های شکست طراحی سایت اختصاصی می تواند باشد. شما این موضوع را فراموش می کنید که سایت شما باید قابل اندازه گیری باشد. ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل وب سایت وجود دارد. برای دانستن معیارهای واقعی مربوط به عملکرد سایت خود، تنها چیزی که نیاز دارید یک ابزار اثبات شده خاص مانند Google Analytics است. مطالعه آمارها (تعداد بازدیدکنندگان، نرخ بازدید هر صفحه، زمانی که کاربران در سایت ماندند و غیره) برای رسیدن به نتایج عالی کاملاً ضروری است.

به یاد داشته باشید که در شرایط تجاری امروز، همه چیز در اینترنت وجود دارد. خرید کالاها و خدمات در وب امری رایج است. این ساده ترین دلیل برای اینکه چگونه می توانید به اهداف خود برسید، می باشد. در واقع شما با تجزیه و تحلیل سایت خود می توانید میزان کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند و خرید انجام می دهند را بدانید. و اینکه این آمار چقدر به اهداف شما نزدیک می باشد. به همین دلیل است همکاری با یک شرکت توسعه و طراحی سایت اختصاصی معتبر به شدت توصیه می شود.

5. اهمیت تعداد کاربرانی‌که از موبایل استفاده می کنند را فراموش می کنید

امروزه بیش از 3 میلیارد کاربر گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های هوشمند وجود دارد. به این عدد توجه کنید! خیلی شگفت انگیز است. مفهوم این موضوع این است که شما باید استفاده کنندگان تلفن همراه را هدف قرار دهید تا بتوانید کسب و کار خود را شکوفا کنید. اگر این استراتژی را نادیده بگیرید، نمی توانید در رقابت تنگاتنگی که امروز در اکثر کسب و کار ها وجود دارد، پیروز شوید.

وب سایت کسب و کار شما باید سازگار با موبایل باشد. یک سایت استاندارد سایتی است که بتواند کاربران را از طریق موبایل جذب کند. به خاطر داشته باشید که وقتی استراتژی های بیشتری برای رشد کسب و کار خود داشته باشید، درحقیقت راه‌حل های بیشتری برای فروش بیشتر در اختیا دارید. به این نکته توجه داشته باشید، افرادی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند، باید بخشی از بازار هدفی باشند که روی آن تمرکز کرده اید. در نتیجه این بازار، فرصت‌های زیادی در تجارت پیش روی شما قرار خواهد داد.

نتیجه

اکنون زمان مناسبی است که از رقبا پیشی بگیرید. اطمینان حاصل کنید که با یک شرکت توسعه و طراحی سایت اختصاصی مناسب وارد همکاری شوید. یکی از شرکت هایی که امروز می توانید با آن همکاری کنید یکتادیجی می باشد. آنها از طراحان وب سایت ماهر، توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل و متخصصان دیجیتال مارکتینگ برخوردار می باشند. با سرمایه گذاری بر روی سایت خود، می توانید از پتانسیل بازار بالقوه ای که در حوزه کسب و کارتان وجود دارد، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید