افزایش مهارت طراحی سایت

دلایل زیادی وجود دارد که شما را در جهت بهبود مهارت طراحی سایت سوق می دهد. شاید به این موضوع که از وقتتان به خوبی استفاده کنید، علاقه دارید. یا در زمینه طراحی سایت تازه کار بوده و در پی ارتقا مهارت های خود همگام با پیشرفت تکنولوژی می باشید. در اینجا 12 مورد از راه های شگفت انگیز را با هم بررسی می‌کنیم.

 

مهارت طراحی سایت اختصاصی
توسعه و طراحی وبسایت

1- متناسب با توانایی هایتان عمل کنید.

اکثر طراحان وب به تمامی نیاز ها و پروژه های موجود در حوزه های مختلف بله می گویند. اینکار چیزی جز سردرگمی و ناامیدی را برای فرد به ارمغان نمی آورد. در حقیقت مشکل پذیرش چالش ها و حل آن ها نیست. بلکه مقصود این است که با تمرکز روی نقاط قوت و استفاده از تمامی مهارت های که به آن ها مسلط هستیم، بهتر می توانیم مهارت های خود را ارتقا دهیم.

به عنوان مثال ممکن است به جای طراح وب، طراح UX یا فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ باشید. فقط روی کاری تمرکز کنید که به آن علاقه داشته و در آن زمینه ماهر هستید. در نتیجه یک طراح وب با تمرکز بر توانایی ها و علایق خود می تواند مهارت طراحی سایت خود را افزایش دهد.

2- برای افزایش مهارت طراحی سایت خود با اشتیاق فراوان روی یک پروژه کار کنید.

افزایش مهارت طراحی سایت با اشتیاقی که در یادگیری و انجام پروژه ها داریم در یک راستا قرار دارند. انجام پروژه هایی که با علایق ما سازگار می باشد، دریچه های خلاقیت و پیشرفت را به روی ما باز می کند.

اتمام پروژه ها از روی تکلیف، طرح ما را به یک صفحه خشک و بی جان شبیه می سازد. اما هنگامی که با علاقه شروع به کار می کنیم، می توانیم پروژه را مطابق با سلایق و تفکراتمان جلو ببریم و طرح را به یک صفحه پویا و جذاب تبدیل کنیم.

3- از محیط های آزمایشی جهت آموزش و تست و خطا استفاده کنید.

محیط local برای راه اندازی سایت ها، تست و آزمایش و انجام طراحی مجدد در افزایش مهارت طراحی سایت موثرند. همچنین می توانید از آن ها برای آزمایش تکنیک های طراحی، انواع قالب ها، افزونه ها و موارد دیگر نیز استفاده کنید.

وبسایتی که طراحی کردید در نظر بگیرید. سپس با آزمایش های متعدد تجربه خود را افزایش دهید. اگر فورا به بن بست برخورد کردید، نا امید نشوید. چون این فرایند بخشی از پروسه رشد شماست. حال با جستجو یا کمک گرفتن از بقیه و تلاش خود مشکلات را رفع و به سمت جلو حرکت کنید.

4- یکی از اولین پروژه هایتان را مجدد طراحی کنید.

از همان لحظه ای که یک طراح وب شروع به طراحی سایت میکند تا به امروز، یک تحول واضح در بهبود مهارت طراحی سایت مشاهده می شود. اگر شما تغییری  احساس نمی کنید باید بدانید زمانی که رکود، شروع به لطمه زدن به کسب و کارتان کند، کار های زیادی برای انجام خواهید داشت.

آیا دوست دارید بدانید تاکنون چه میزان پیشرفت داشته اید؟ یکی از پروژه های ابتدایی خود را مرور کنید اما با دید جدیدی به آن بنگرید، قطعا متوجه بهبود مهارت های خود خواهید شد. حال از خودتان بپرسید چه کاری را متفاوت از قبل می توانید انجام دهید و به محض ظهور ایده های جدید، در محیط آزمایشی خود شروع به طراحی کنید.

5- جعبه ابزار طراحی برای خود بسازید.

اتوماسیون و میانبرهایی که در پشت صحنه کسب و کار شما کار می کنند، از این دست ابزار ها هستند. یکی از دلایل این که شما طراح سایت می شوید این است که بتوانید طراحی کنید، درست است؟ زمانی که مشغول وظایف اداری و تدارکاتی هستید، در این هنگام وقت خود را صرف کاری می کنید که به آن علاقه ای ندارید.

یکی از راه هایی که می توانید فرآیند های Backend را ساده تر کنید این است که جعبه ابزار طراحی داشته باشید. مثل CMS انتخابی خود،ابزار های تست وب سایت و قالب ها یا برنامه های انعطاف پذیری که در پروژه های پی در پی استفاده می کنید.

مادامی که این کار ها را انجام می دهید، نحوه ساخت وبسایت ها را نیز خود به خود بررسی می کنید. همگام با این که جعبه ابزار خود را بروز می کنید، مهارت طراحی سایت خود را نیز ارتقا می دهید.

6- طرح های خود را به اشتراک بگذارید.

share-content
اشتراک گذاری مطالب

شاید برایتان سوال باشد که تست کاربران چه فایده ای دارد؟ یکی از دلایل بهره گیری از تست کاربر توسط طراحان UX این است که ورودی اطلاعات کاربران بسیار ارزشمند می باشد.

این که درک کنیم کاربران چه چیز هایی را دوست دارند یا به چه چیز هایی واکنش خوبی نشان نمی دهند، پله مهمی برای بهبود مهارت های طراحی وب به شمار می آید. یک راه آسان برای انجام این کار این است که طرح های خود را به اشتراک بگذارید.

7- وبلاگ و گروه هایی که به آن علاقه دارید، دنبال کنید.

یک یا دو وبلاگ طراحی که مطالب متنوعی داشته و گروه های تخصصی حوزه خود که در شبکه های اجتماعی فعال هستن را انتخاب کنید. آن هارا به طور منظم بررسی کنید. این کار به شما در ارتقا مهارت طراحی سایت و رفع مشکلات احتمالی که حین انجام پروژه با آن ها برخورد می کنید، موثر هستند.

8- در دوره های آنلاین طراحی ( رایگان ) شرکت کنید.

حجم عظیمی از اطلاعات آنلاین وجود دارد. برای مثال اگر دوست دارید Css یا Js را تقویت کنید، میتوانید صد ها دوره آموزشی را در گوگل و youtube بیابید.

یا اگر می خواهید نحوه استفاده از یک قالب یا افزونه جدید وردپرسی را بیاموزید، ده ها آموزش مفید در کانال های یوتیوب، پلتفرم های دوره های آنلاین و همچنین وبلاگ های افراد وجود دارند که می توانید بهره لازم را ببرید.

9- روشی دیگر جهت افزایش مهارت طراحی سایت، گوش دادن به پادکست است.

listen-podcast
پادکست و کتاب های صوتی

خیلی از اوقات نمی توانیم به صورت چشمی مطالعه داشته باشیم، از طرفی عمر ما محدود تر از آن چیزی است که فکر می کنیم.

هنگام ایستادن در صف خرید، هنگام استفاده از مترو، در سفر، در هنگام پیاده روی و خیلی از مواقع دیگر می توانیم با گوش دادن به پادکست از وقتمان به خوبی استفاده کنیم. از طرفی گاهی اوقات نیاز است به چشمانمان استراحت دهیم که با گوش کردن این امر میسر می شود.

10- در بهبود مهارت طراحی سایت کتاب بسیار موثر است.

یک کتاب کارآمد و مفید انتخاب کنید، کتابی که به شما کمک می کند با ریشه های طراحی سایت آشنا شوید. در این صورت نه تنها در زمینه بهبود مهارت طراحی سایت و فرضیه جدید طراحی، بلکه امکان دارد تکنیکی کاملا جدید بیاموزید.

لیست تعدادی از کتاب های مفید در افزایش مهارت طراحی سایت :

  1.  html & Css نوشته جان دوکت
  2. میزبانی وب به زبان ساده نوشته پیتر پلوک
  3. طراحی تجربه کاربری نوشته جویل مارش
  4. من را مجبور به فکر کردن نکن نوشته استیو کروگ
  5. دیزاین یک شغل است نوشته مایک مونته ئیرو

11- افراد نزدیک به حوزه خود را بیابید.

یافتن جامعه ای از طراحان وب، فریلنسر ها و توسعه دهندگان اکنون بیش از هر زمان دیگر ضروریست. مزیت این کار یافتن گروهی است که تکنیک های جدیدی را به میان آورد و درک شما را از طراحی سایت افزایش دهد.

اگر در لینکدین یا فیس بوک فعالیت دارید، صد ها گروه طراحی سایت وجود دارند که هر روز بحث های کارآمد و سازنده ای دارند، شما می توانید با مشارکت و مشورت آن ها مسیر ترقی مهارت طراحی سایت را سریع تر طی کنید.

برای کسب اطلاعات بیش تر و دریافت مشاوره اختصاصی از متخصصان گروه یکتادیجی، با ما تماس بگیرید.

12- شرکت در کنفرانس های مجازی راهی موثر در افزایش مهارت طراحی سایت.

برای مثال طبق تجربه شخصی بعضی از جلسات به من نشان دادند که با ابزار ADOBE می توان کار های بیش تر و حرفه ای تری انجام داد که در برخی از آن ها رهبران پیشرو در زمینه طراحی سایت و کسب و کار های اینترنتی را نشان دادند که نظرات شخصی خود را در مورد کار موثرتر شرح دادند. این نیز یکی از بهترین راه ها برای افزایش آگاهی در این زمینه است.

شما عزیزان از کدام یک از این روش ها برای افزایش مهارت طراحی سایت خود استفاده کرده اید؟

راه های زیادی برای پیشرفت در این زمینه وجود دارد اما لازم است بدانید که نیازی نیس همه موارد را بصورت یکجا انجام دهید،در هر زمان، یک یا دو مورد از این روش ها را به جد دنبال کنید و از نتایج آن شگفت زده شوید.

امیدواریم این مطلب برای شما سودمند واقع شده باشد و توانسته باشیم در افزایش آگاهی شما در این زمینه نقشی ایفا کنیم.

مطالب مرتبط


10 اصل مهم در طراحی سایت حرفه ای

5 ویژگی ترند سال 2022 در طراحی سایت

آموزش لاراول 8 -نصب و اجرا بر روی اندروید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید