در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید لاراول 8 را روی گوشی خود نصب کنید. برای استفاده حداکثری از این راهنما، باید مقداری دانش PHP داشته و بدانید لاراول چیست. اما اگر با این فریم ورک آشنایی ندارید قبل از شروع به آموزش لاراول 8 و اجرا بر روی اندروید، اصول اولیه را توضیح خواهیم داد.

لاراول چیست؟

لاراول یکی از فریم ورک های کاربردی PHP می باشد. فریم ورک برنامه ‌نویسی مجموعه ای از کتابخانه‌ها، استاندارد‌ها، دیزاین پترن‌ها و قوانین کدنویسی می باشد. این مجموعه در چارچوب نرم‌ افزاری در اختیار طراحان وب و برنامه ‌نویسان قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش لاراول 8، می توانید به سایت laravel.com مراجعه کنید.

در این مقاله قصد داریم آموزش نصب لاراول 8 بر روی گوشی های همراه را به شما نشان دهیم و اینکه چگونه می توانید composer.php را راه اندازی کنید.

پیش نیاز

برای انجام این آموزش، به یک گوشی اندرویدی با اندروید 6 به بالا نیاز دارید.

آموزش لاراول 8 : نصب و اجرا بر روی اندروید

نحوه راه اندازی

ابتدا به پلی استور رفته و نرم افزار Termux را دانلود می‌کنیم.

دانلود Termux
نصب نرم افزار Termux

Termux یک سیستم مبتنی بر لینوکس است که می توانیم در تلفن های همراه خود نصب و استفاده کنیم. این کار به این معنی است که لینوکس را بر روی گوشی همراه خود دارید. شما می توانید هر چیزی را نصب کنید، مثل کالی، اوبونتو یا هر چیز دیگری. اما در این مقاله قصد داریم برای آموزش نصب لاراول 8 بر روی تلفن همراه خود از آن استفاده کنیم.

دانلود composer

قبل از دانلود composer ، باید برنامه Termux خود را باز کنیم و این دستور را تایپ کنیم:

termux-setup-storage

در حقیقت از شما مجوزهای دسترسی به حافظه می خواهد، بنابراین ادامه دهید و روی پذیرش کلیک کنید.

سپس به آدرس https://getcomposer.org/download/ بروید.

دانلود Composer

قبل از وارد کردن کد های بالا (دستوراتی که دور آن ها خط قرمز کشیده شده است) برای نصب composer ابتدا باید PHP را نصب کنیم تا بتوانیم از آن در برنامه خود استفاده کنیم. برای انجام این کار در Termux، دستور زیر را تایپ کنید:

apt install php

سپس Enter را بزنید. در نهایت شما باید اطلاعات زیر را مشاهده کنید.

 نحوه نصب Composer
نحوه نصب Composer

پس از انجام این کار، به صفحه composer بروید. کدی را که در تصاویر قبلی دور آن خط قرمز کشیده شده است را کپی کنید. سپس در Termux جایگذاری کرده و روی enter کلیک کنید تا composer  نصب شود. هنگامی که composer  نصب می شود، چنین تصویری را مشاهده می کنید:

اتمام نصب composer  
اتمام نصب composer

آموزش لاراول 8: نحوه نصب

قبل از نصب لاراول 8، بررسی کنیم که آیا فایل composer.phar را داریم یا خیر. در Termux خود این دستور را تایپ کنید:

1
ls

سپس بر روی enter کلیک کنید. فایل های موجود را در آنجا خواهید دید.

اطمینان از نصب composer

می توانید فایل composer.phar و پوشه storage  را ببینید. برای اینکه termux به file manager یا حافظه داخلی دسترسی داشته باشد، باید دستور termux-setup-storage طبق تصویر زیر وارد کنید.

آموزش نصب لاراول 8

سپس اندروید از شما درخواست پذیرش می کند و شما با انتخاب گزینه Allow به آن دسترسی می دهید.

آموزش لاراول و نصب و اجرا بر روی اندروید

اکنون به نصب و راه اندازی لاراول 8 می پردازیم. برای این کار می‌توانیم یک پروژه خام ایجاد کنیم. برای این کار در Termux کد زیر را تایپ می کنیم:

php composer.phar create-project laravel/laravel myapp

در این کد myapp  نام پروژه است. شما می توانید آن را به هر نام دیگری که می خواهید تغییر داده و سپس اینتر را بزنید. نمایش موارد زیر بیانگر آن است که لاراول نصب شده است.

نصب و اجرا بر روی اندروید

حال یک پوشه به نام myapp  ایجاد شده است. با دستور cd myapp در Termux می توانیم وارد پوشه مورد نظر شویم. سپس با زدن دستور زیر سرور لاراول مطابق تصویر اجرا می شود.

php artisan serve

آموزش نصب لاراول 8

اکنون می توانید  http://127.0.0.1:8000 را در مرورگر خود باز کنید و سایت لاراول شما در این آدرس قابل مشاهده است:

نصب لاراول و اجرا بر روی اندروید

همچنین مطمئن شوید که Termux بسته نشود و در حال اجرا باشد. زیرا آدرسی که سایت را مشاهده می کنید نیز بسته می شود و دوباره باید کد php artisan serve را وارد کنید.

آموزش لاراول 8 : نصب و اجرا بر روی اندروید

امیدوارم از آموزش لاراول 8 و نصب و راه اندازی آن بر روی اندروید مطالب مفیدی یاد گرفته باشید. اکنون باید بتوانید لاراول را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کرده و شروع به استفاده از آن برای ساخت اپلیکیشن کنید.

برای آگاهی از چگونگی طراحی اپلیکیشن مقاله طراحی و توسعه اپلیکیشن را مطالعه فرمایید.

برچسب ها:

2 نظر درمورد “آموزش لاراول 8: نصب و اجرا بر روی اندروید

دیدگاهتان را بنویسید