آموزش تنظیم کروم در مک

آموزش تنظیم کروم در مک به شما کمک می کند تا مرورگر پیش فرض خود را در سیستم عامل مک بر روی کروم تنظیم کنید. شما می توانید در صورت تمایل از کروم به عنوان مرورگر وب خود در مک استفاده نمایید. این آموزش به شما کمک می کند که بتوانید مرورگر پیش فرض مک را به عنوان گوگل کروم تنظیم کنید. پس برای آموزش صحیح با یکتادیجی همراه باشید.

مراحل تنظیم کروم در مک به عنوان مرورگر پیش فرض

شما با انجام مراحل زیر می توانید Chrome یا Chrome Canary را به‌عنوان پیش‌فرض تنظیم کنید:

مرحله اول: ابتدا بر روی منوی Apple کلیک کنید و گزینه System Preferences انتخاب نمایید.

مرحله دوم: سپس به بخش General بروید.

مرحله سوم آموزش تنظیم کروم در مک: مطابق تصویر زیر در بخش Default Web Browser مرورگر Google Chrome  یا  Google Chrome Canary می باشد. شما می توانید مرورگر وب پیش‌فرض که می‌خواهید از آن استفاده کنید، انتخاب نمایید.

نحوه تنظیم کروم در مک با چند مرحله ساده

مرحله چهارم: صفحه مربوط به تنظیمات سیستم را ببندید. اکنون بر روی هر لینکی کلیک کنید، به طور خودکار Google Chrome  یا   Google Chrome Canary   به جای مرورگر Safari باز می شود.

نکته

در صورتی که می‌خواهید به حالت قبل تغییر وضعیت دهید و مرورگر Safari را به عنوان مرورگر پیش‌فرض Mac انتخاب کنید. کافی است دوباره آموزش تنظیم کروم در مک را انجام دهید. شما در پنل تنظیمات General ، مرورگر safari را به عنوان مرورگر وب پیش‌فرض خود انتخاب می کنید.

گوگل کروم یک مرورگر وب چند پلتفرمی است که توسط گوگل توسعه یافته است. این مرورگر برای اولین بار در سال 2008 برای سیستم عامل ویندوز منتشر شد. در اکتبر 2021، تخمین زده شد که کروم 68 درصد از سهم بازار مرورگرها برای رایانه ها شخصی و 65 درصد از تمامی پلتفرم ها را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است.

منبع: osxdaily

دیدگاهتان را بنویسید