افزایش سرعت سایت بصورت اصولی

افزایش سرعت سایت یکی از مهم ترین موضوعات در ارتقای سئوی سایت شماست. بهتر است برای بهینه سازی سرعت سایت ابتدا موثر ترین عوامل تاثیر گذار بر آن را بشناسیم. ما در این مقاله قصد داریم برجسته ترین نکاتی که در سرعت صفحات تاثیر گذارند را به خوبی بررسی کنیم.

 

8 موردی که باعث اختلال در افزایش سرعت سایت می شوند.

بهینه سازی سرعت سایت بصورت اصولی
یکی از نیاز های مهم صاحبان وب سایت های مدرن و بزرگ سرعت مناسب سایت آن ها است. مواردی که باعث افزایش سرعت سایت می شود، در زیر گردآوری شده است.

1- اولین قدم جهت افزایش سرعت سایت: انتخاب سرویس میزبانی مناسب

سرویس میزبانی که وظیفه نگه داری اطلاعات و در دسترس قرار دادن سایت شما به کاربران را بر عهده دارد ، میتواند تاثیر مثبت و منفی خود را در بهینه سازی سرعت سایت بگذارد. مهم نیست که دیگر موارد را چگونه انجام داده اید ، اگر هاست مناسبی نداشته باشید سایت خود را بر لبه پرتگاهی بنا نموده اید که هر لحظه احتمال down شدن آن وجود دارد.

نقاط ضعف هاست بی کیفیت

  1. زمان بارگذاری بسیار کند
  2. وجود باگ های مختلف
  3. در برخی موارد در دسترس نبودن کل وبسایت

برای تهیه سرویس میزبانی مناسب با سرعت و کیفیت عالی روی خرید هاست کلیک کنید.

2- بهینه کردن تصاویر و ویدیو ها

تصاویر و ویدیو ها فضای بیش تری را نسبت به سایر اشکال محتوا مانند کدها، شیوه نامه ها و متون اشغال می کنند. به نقل از گوگل بیش ترین حجم صفحات را تصاویر به خود اختصاص می دهند. تصاویر بهینه نشده در سه بخش حیاتی: عملکرد، پاسخ دهی و ثبات بصری تاثیر گذارند.

راهکار های پیشنهادی

  1. فشرده سازی مناسب تصاویر از نظر اندازه و کیفیت برای کاهش بار
  2. استفاده از اندازه مناسب برای ریسپانسیو بودن سایت
  3. بهره گیری از روش بارگذاری تنبل ( در صورت نیاز از تصاویر استفاده شود )

امروزه دیگر با وجود ابزارهای مختلف بهینه کردن تصاویر کار دشواری نیست. می توانید از سایت های tiny.png و compress.png استفاده کنید.

3- JavaScript و Css در روند سرعت سایت تاثیر گذارند.

JavaScript و css علاوه بر کاربردهای فراوان، در صورت استفاده غیر استاندارد، تاثیر منفی بر سرعت صفحات سایت شما می گذارند.

عوامل موثر

  1. فایل های JavaScript و Css خود را تا جایی که می توانید کوچک کنید.
  2. در پایان بارگیری محتوای خود ، جاوا اسکریپت را بارگیری کنید.
  3. تعداد بیش تری از فایل های JS و Css را در فایل های کمتری کنار هم قرار دهید.

4- از شبکه تولید محتوا استفاده نمی کنید.

شبکه تولید محتوا (CDN)

با فعال سازی آن اطلاعات سایت ما در سرور هایی از سراسر جهان ذخیره می شود. اطلاعات سایت برای هر کاربر از نزدیک ترین سرور به شخص بارگذاری می شود.

مزایای آن عبارتند از : 
  1. کاهش مصرف پهنای باند
  2. بهینه سازی سرعت سایت
  3. تاثیر مثبت در سئو

نوع محتوایی که قصد انتشار آن را دارید و نوع پوشش جهانی که می خواهید انتخاب کنید را به خوبی بررسی کنید. با توجه به  وسعت منطقه ای که قصد پوشش آن را دارید، می توان از CDN های مختف بهره بگیرید.

5- دیتابیس شما حجم زیادی دارد

سایت های وردپرس، نیازمند دیتابیس مناسبی می باشند. با گذشت زمان به طور مداوم ورود و خروج حجم عظیمی از اطلاعات به دیتابیس شما صورت می گیرد. گاهی اوقات ممکن است اطلاعات از بین بروند و حتی منسوخ شوند. بنابراین باید اطلاعات اضافی که در دیتابیس وجود دارد را پاک کنید. در نتیجه با این کار فضای ذخیره سازی آن را افزایش می دهید.

6- نصب بیش از حد تم ها و افزونه ها

تم ها و افزونه ها می توانند ظاهر و عملکرد سایت را بهبود ببخشند. اما فراموش نکنید که دارای کد ها و محتویات اضافی هستند که در روند بهینه سازی سرعت سایت اختلال ایجاد می کنند و باعث پیچیدگی وبسایت می شوند. همچنین در افزودن دستی کتابخانه ها و پالت ها به وبسایت نیز این قضیه صدق می کند. تنها متخصصین مسلط بر این حوزه می توانند کلیات فنون را برای بهینه ساختن وبسایت ها از لحاظ ظاهری و عملکردی اجرا نمایند.

7- عدم استفاده از حافظه پنهان

یکی از کلیدی ترین نکات برای افزایش سرعت سایت که در بیش تر مواقع از آن غفلت می شود، ذخیره سازی پنهان است. این روش کمک می کند با ذخیره محتوای خود که شامل تصاویر، متون، شیوه نامه ها، فایل های جاوا اسکریپت و غیره است زمان بارگذاری صفحات را کاهش می دهد. بدون کش‌کردن کاربران دائما نیاز دارند هنگام پیمایش و بارگذاری مجدد صفحه، محتویات را مدام دانلود کنند.

8- تبلیغات مانند ویروس در روند بهینه سازی سرعت سایت

تبلیغات نیز باعث افزایش بار پایدار صفحه شما می شود. بنابراین بررسی این که از چه تعداد تبلیغات در صفحه خود استفاده می کنید، ضروری است. بهتر است آن ها را در وبسایت خود بصورت متعادل پخش کنید و از متمرکز کردن آن ها بپرهیزید.

نکته مهم

از بارگذاری همه تبلیغات خود به طور همزمان به شدت بپرهیزید!

جمع بندی

موارد ذکر شده نکات کلیدی و کاربردی بوده که به شما در جهت افزایش سرعت سایت کمک شایانی می کنند. با بکارگیری این روش ها از خروج کاربران خود به دلیل سرعت کم سایتتان جلوگیری خواهید کرد.همچنین برای دریافت مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید.

مطالب بیشتر


1. سئو و تولید محتوا اختصاصی

2. ۹ نکته طلایی تبلیغات در شبکه های اجتماعی

3. پنج توصیه جهت تقویت برند

 

 

دیدگاهتان را بنویسید