تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی، یکی از عامل های مهم موفقیت کسب و کارها می باشد. در حقیقت شبکه های اجتماعی نقش انکار ناپذیری در دنیای تبلیغات ایفا می کنند. در این مقاله نکات مهم و ارزشمندی را جهت ایجاد تبلیغات موفق و جذاب در رسانه‌های اجتماعی گردآوری کرده ایم. هدف تبلیغات، ارتباط موثر با مخاطبان خود و در نهایت افزایش سود می باشد.

زمان بسیار کمی تا این که یک بیننده درباره برند شما نظر بدهد، طول می کشد. در واقع در این زمان تصمیم خود را مبنی بر خواندن یا نخواندن آگاهی تبلیغات شما می گیرد. با در نظر گرفتن این موضوع، 9 نکته طلایی برای استفاده حداکثری از تبلیغات در شبکه های اجتماعی با رویکرد خلاقانه آورده شده است.

9 نکته طلایی تبلیغات در شبکه های اجتماعی

1. تحقیق و جست و جو

قبل از شروع حتما اهداف خود را در نظربگیرید. این پروسه به شما در جست و جو تبلیغات متناسب با کسب و کارتان کمک خواهد کرد.شما می توانید از تبلیغات در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام و لینکدین برای مشاهده انواع تبلیغات رقبا استفاده کنید. بنابراین می توانید از تبلیغات سایر بازاریاب ها که در این شبکه ها به نمایش می آید، بهره برید. در نظر داشته باشید که چه نوع موضوع و تبلیغی توجه شما را جلب کرده در نتیجه میتواند توجه مخاطبان شما را نیز جلب کند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی محبوب

2. آگاهی دقیق از پلتفرم انتشار تبلیغ

حتما اطمینان حاصل کنید که پلتفرم انتخابی با اهداف شما همراستا می باشد. یعنی پلتفرمی که قصد انتشار آگهی تبلیغاتی را روی آن دارید، توانایی انتقال رویکرد و اهداف شما را به اطلاع کاربران داشته باشد. نوع تبلیغ طراحی شده تا حد زیادی به عوامل متعدد دیگری نیز بستگی دارد. به طور مثال آیا پوششی بر روی تبلیغ وجود دارد (عنوان، عکس، لوگو و …). آیا کاربران توانایی رد کردن تبلیغ را دارند.

3. یکی از مهمترین روش های تبلیغات در شبکه های اجتماعی استفاده از تصاویر پویا یا ویدئو می باشد.

استفاده از تصاویر متحرک و پویا مانند گیف، موشن گرافیک و … یا یک ویدیو کامل توجه مخاطبان شما را بسیار جلب می کند.  تصاویر متحرک همچنین به شما این فرصت را می دهد تا با استفاده از تصاویر و انیمیشن ها، اطلاعات بیشتری را  به اشتراک بگذارید. رعایت این نکته می تواند به شما هنگام انتشار تبلیغات در شبکه های اجتماعی کمک کننده باشد.

تاثیر گیف در تبلیغات در شبکه های اجتماعی
تصاویر متحرک یا گیف

4. اطمینان از اندازه تصاویر در پلتفرم های مختلف

بررسی کنید که اندازه تصاویر برای هر پلتفرم درست باشد. زیرا اندازه تصاویر مورد نظر شما در پلتفرم های مختلف، متفاوت است. به طور مثال اندازه تصاویر طراحی شده برای پلتفرم اینستاگرام با یوتیوب متفاوت می باشد. در نتیجه طرح های خود را با چندین قالب و در اندازه های مختلف برای پلتفرم های مورد نظر برای تبلیغات در فضا مجازی بسازید.

5. تعریف داستان قوی و جذاب

با بیان داستان های منسجم در مخاطب ایجاد علاقه کرده و نام تجاری خود را به همگان معرفی می کنید. یک راه عالی برای انجام این کار استفاده از ویدیوها برای به اشتراک گذاری داستان های کوتاه در مورد محصولات و ارزش های برند شما است. هنگاه تعریف داستان اطمینان از اینکه موضوع شما ابتدا، میانه و پایان دارد، ضروری است. زیرا با این کار بیننده را مجبور به دنبال کردن داستان خود می کنید.

تاثیر داستان در تبلیغات در شبکه های اجتماعی

از ویژگی قلاب یا دام برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی حتما استفاده کنید. قلاب یا دام به موضوعی اشاره دارد که در همان ابتدای ویدیوی شما اتفاق می افتد. این موضوع جالب و مجذوب کننده می باشد. در نتیجه بیننده را ترغیب کرده تا ویدئو را تا انتها دنبال کند. برای شگفت زده کردن مخاطبان تا پایان منتظر نمانید.

6. تمرکز بر موضوعات مورد علاقه مخاطب

از گروه‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات در فضا مجازی به عنوان ابزاری برای دسترسی به مخاطبان هدف استفاده کنید. برای دستیابی به موضوع جذاب و ایجاد نسخه‌ای که مستقیماً مخاطبان شما با آن ارتباط بر قرار می کند، مناسب می باشد.

7. انتخاب محتوای مناسب و بکارگیری اصول طراحی در آن

انتخاب محتوا مناسب یکی از بخش های اساسی تبلیغات در شبکه های اجتماعی می باشد. زیرا محتوا و داده های آن با مخاطب هدف شما ارتباط و بر آنان تاثیر می گذارد. خلاقیتی که جذابیت طرح را افزایش دهد، باعث جلوگیری از خستگی تبلیغاتی می شود. از رنگ ها، فونت ها و تصاویری که مخاطب را مجذوب خود کند استفاده کنید. اصول طراحی را در نظر داشته باشید: تعادل، فضای سفید، سلسله مراتب موضوع و غیره. همچنین استفاده از تایپوگرافی خوب و با کیفیت به ارتقای یک تبلیغ بسیار کمک می کند.

8. ایجاد فوریت و شتاب در مخاطب

هنگام تعطیلات یا ایام خاصی از سال که همه در حال تبلیغات در شبکه های اجتماعی هستند، از همیشه مهم تر است که نسبت به رقبا متمایز باشید. از ایجاد شتاب (مثلا فروش فقط تا 24 ساعت آینده)، انحصار (همیشه از این فروش ها انجام نمیدیم) و تاکید بر ارزش بالا (تاکید کنید که این معامله بهتری برای مشتری است) استفاده کنید.

9. آخرین نکته تبلیغات در شبکه های اجتماعی: موضوع تبلیغات

ads
تبلیغات با موضوع کریسمس

از کمپین و تبلیغات در فضا مجازی با موضوع تعطیلات و مناسبت ها استفاده کنید. این کار به مشتریان بالقوه کمک می کند تا بدانند جمعه سیاه، کریسمس، تبلیغات فصلی، تبلیغات مناسبتی (شب یلدا، محرم، عید نوروز، ماه رمضان و…) دیگری در حال وقوع است. خلاقیت را در عناصر طراحی بکار برید و توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید.

منبع:disruptive

مطالب مرتبط


1. پنج توصیه جهت تقویت برند

2. سئو و تولید محتوا اختصاصی

2 نظر درمورد “تبلیغات در شبکه های اجتماعی: 9 نکته طلایی

دیدگاهتان را بنویسید