ویژگی طراحی سایت اختصاصی

دانستن ویژگی طراحی سایت اختصاصی باعث افزایش آگاهی شما در جهت ایجاد و راه اندازی سایت اختصاصی شما می شود. با دانستن این موارد زمان مراجعه به شرکت های طراحی سایت جهت سفارش وب سایت اختصاصی، از آگهی لازم جهت مذاکره با آن ها برخوردار می باشید. در ابتدا با تعریف طراحی سایت اختصاصی شروع می کنیم.

طراحی سایت اختصاصی چیست؟

در حقیقت طراحی سایت اختصاصی الگو خاصی ندارد و کد نویسی پروژه از صفر آغاز و انجام می پذیرد. در این فرایند هر شرکت یا استارتاپ در شروع پروژه، تمامی قسمت های مورد نظر را که شامل زبان برنامه نویسی سایت، طراحی گرافیک اختصاصی و سایر امکانات سفارشی می باشد را مشخص می کند.

ویژگی طراحی سایت اختصاصی

طراحی وب سایت سفارشی، به شما بیشترین ارزش و انعطاف پذیری را در جهت رقابت بهتر در کسب و کارتان را می دهد. وب سایت سازگار با موبایل، بهینه سازی و سئو، توجه به رابط و تجربه کاربری (UI/UX) و نیز برخی از ویژگی های طراحی سایت اختصاصی می باشند. جهت آگاهی بیشتر درباره طراحی سایت اختصاصی و عوامل تاثیر گذار در قیمت، مقاله طراحی و توسعه سایت اختصاصی را مطالعه فرمایید.

نکته قابل توجه

مهم ترین نکته در طراحی سایت اختصاصی شناسایی نیاز و انتظارات مخاطبان شما می باشد. این نکته در بازار رقابتی که در آن حضور دارید باعث افزایش اعتبار شما خواهد شد. بنابراین به شما این امکان را می دهد که بدون محدویت ایده خود را پیاده سازی کنید.

چرا برای طراحی سایت اختصاصی، قالب های آماده مناسب نیستند؟

وقتی از ویژگی طراحی سایت اختصاصی صحبت به میان می آید، طراحی سایت با CMS آماده مثل wordpress و جوملا جایی ندارند. به این دلیل که جهت اختصاصی کردن این قالب ها امکان کمی وجود داشته و اکثر تغییرات مربوط به بخش ظاهر می شود.

وردپرس ممنون

دلیل دیگر این است که امکاناتی که در این قالب ها به کار می روند، توسط افراد مختلفی در جهان تولید می شوند که از تجارت شما اطلاعی ندارند. در نتیجه ممکن است قالب مورد استفاده متناسب با نیاز کسب و کار شما و مشتریان نباشد. این در حالی است که تمامی امکانات و ماژول های خاص مورد نیاز تجارت شما در جهت رسیدن به اهدافتان در طراحی سایت اختصاصی وجود دارد.

نکته مهم:

البته وردپرس مزیتی هم نسبت به کدنویسی اختصاصی دارد. این مزیت هزینه ارزان و زمان بسیار کم برای طراحی پروژه مورد نظر خواهد بود. درنتیجه هر فردی با هر سرمایه ای می تواند یک وب سایت وردپرس داشته باشد.

از کجا بدانیم ویژگی طراحی سایت اختصاصی به خوبی در سایت به کار رفته است؟

به زبان ساده، طراحی سایت اختصاصی خوب، هم در شکل و هم در عملکرد موفق می باشد. در حقیقت باید از نظر بصری دلپذیر و همچنین به راحتی بتوان در آن پیمایش کرد. وقتی بازدیدکننده به وب سایت شما مراجعه می کند، باید در زمان کوتاهی حوزه کسب و کار شما را درک کند. وب سایت های خوب سه چیز مشترک دارند: کاربردی، جذاب و مفید.

شش تا از اصلی‌ترین ویژگی طراحی سایت اختصاصی:

1. کدنویسی پروژه به صورت تخصصی

با استفاده از کد نویسی اختصاصی توانایی انجام فعالیت ها و بکارگیری امکاناتی را برای سایتتان دارید، که برای کاربران و خود شما نتایجی فوق العاده به وجود خواهد آورد. همچنین، قابلیت افزودن ظاهر خاص و ویژه ای به سایت خود خواهید داشت. در حقیقت برای افزودن امکانات محدودیتی ندارید. در نتیجه با بکارگیری این فرایند شما می توانید خود را از رقبا متمایز نمایید.

2. تجربه و رابط کاربری (UI/UX)

تجریه کاربری به حس و تجربه بازدیدکنندگان در استفاده از سایت شما اشاره می نماید. پس با آگاهی از این موضوع، اولین هدف هر طراحی سایت اختصاصی ارائه تجربه خوب به مراجعه کنندگان است. باید خود را به جای کاربر قرار دهید. کاربر باید به راحتی  از سایت شما استفاده کند و به بخش ها مهم دسترسی داشته باشد. متون به مورد استفاده در سایت باید شفاف و به خوبی قابل درک باشد.

رابط کاربری مربوط به ظاهر سایت می باشد. بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است. کاربران به اولین چیزی که در ابتدا ورود به سایت شما توجه می کنند، ظاهر سایت می باشد. کاربری که بتواند جذب ظاهر سایت شده و با طراحی گرافیکی آن ارتباط برقرار کند، زمان بیشتر در سایت باقی خواهد ماند. در نتیجه این بخش مستلزم توجه ویژه ای می باشد.

3. طراحی ساختار (معماری) قدرتمند برای سایت

یکی از ویژگی طراحی سایت اختصاصی معماری مرتب و تطابق پذیر خواهد بود. یعنی باید تعداد کدهای مورد استفاده بهینه باشد. در حقیقت آنچه نیاز سایت شماست را پوشش دهد تا سرعت لود سایت افزایش یابد. سرعت سایت یکی از مهمترین وجه های طراحی سایت اختصاصی می باشد. زیرا بشدت برای بهینه سازی و سئو از اهمیت بالایی برخوردار است.

طراحی سایت با CMS آماده، ساختار و معماری ضعیفی خواهد داشت. در واقع به گونه ای طراحی شده اند تا منطبق بر هر نوع تجارتی باشند. در نتیجه مخصوص یک کسبو کار خاص نخواهند بود.

4. بکارگیری فرایند سئو و بهینه سازی حین کدنویسی

فرایند بهینه سازی و سئو از ابتدای کدنویسی شروع می شود. در حقیقت زیر ساخت های سئو سایت در این مرحله شکل می گیرد. به طور مثال اگر کد های مناسبی استفاده نشود یا کد های اضافی مورد استفاده قرار بگیرد، همه این عوامل باعث کاهش سرعت لود سایت خواهد شد. در نتیجه تاثیر منفی در سئو سایت خواهد گذاشت.

5. طراحی رسپانسیو و سازگار با تمامی صفحه نمایش ها

یکی دیگر از ویژگی طراحی سایت اختصاصی طراحی واکنش گرا یا رسپانسیو می باشد. منظور از واکنش گرا بودن یعنی وب سایت شما برای تمامی صفحه نمایش ها مثل گوشی های موبایل، تبلت و نمایشگر های تحت دسکتاپ سازگار باشد.

واکنشگرا بودن ویژگی طراحی سایت اختصاصی است

در نتیجه این خصوصیت مهم باعث می شود به آسانی هر شخصی با هر دستگاهی سایت شما مورد استفاده قرار دهد.

6. برنامه ریزی جهت پشتیبانی وب سایت

همانطور که برای طراحی سایت اختصاصی سرمایه گذاری انجام می دهید، لازم و ضروریست که برای نگهداری و پشتیبانی از آن نیز هزینه نمایید. حوادث و مشکلات غیر قابل پیشبینی هستند. شاید هنگام قراردادن آدرس بک لینک یا چالش های دیگر اشتباهی رخ دهد. داشتن برنامه پشتیبانی از بزرگتر شدن این مشکلات و انحراف از اهداف جلوگیری خواهد کرد.

معمولا چه فعالیت هایی در پشتیبانی انجام می پذیرید.

  • پشتیبان‌گیری منظم و دقیق از اطلاعات
  • پاسخگویی در زمان های از پیش مشخص در قرارداد
  • رفع مشکلات معمولی قابل مشاهده سایت
  • آموزش کارفرما و رفع اشکال هنگام قراردادن محتوا
  • مشاوره تلفنی درباره آموزش ها
  • انجام تغییرات معمول و جزئی ظاهری ( با توجه به درخواست کارفرما)

کلام پایانی

قدم اول جهت موفقیت در جهان اینترنت، داشتن سایتی جذاب و منحصر به فرد می باشد. شما با رعایت نکات و اصولی که در این مقاله به آن آگاهی یافتید، قطعاً می‌توانید سایت فوق العاده ای که به شما در رشد سریعتر کمک کند، داشته باشید.

 اما برخی طراحان به این نکات متاسفانه توجه نمی‌کنند که می تواند زمان و سرمایه کارفرما را از بین ببرد. تیم یکتادیجی با بکارگیری طراحان و متخصصان با تجربه با شما همراه خواهد بود تا با استفاده از ویژگی طراحی سایت اختصاصی، سایتی زیبا و جذاب برای تجارت شما طراحی کند. هدف ما رساندن شما به نتایج مورد انتظارتان خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان با تیم یکتادیجی تماس بگیرید.

مطالب مرتبط


1. طراحی سایت در سال ۲۰۲۲: پنج ویژگی ترند

2. 10 اصل مهم طراحی سایت حرفه ای

3. چگونه مهارت طراحی سایت را ارتقا دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید