راه های افزایش وفاداری مشتری

وفاداری مشتری میدان نبرد مهمی برای رقابت با رقبا می باشد. جایی که یک تجارت برنده یا از دور خارج می شود. احتمالاً شنیده اید که فروش به مشتریان فعلی بسیار آسان تر از به دست آوردن مشتریان جدید است. با این حال، بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین سرمایه زیادی را صرف جذب افرادی می‌کنند که ممکن است حتی به خدمات آنها علاقه‌ای نداشته باشند.

راه های افزایش وفاداری مشتری

در ابتدا مشتری وفادار را تعریف می کنیم: در حقیقت به شخصی گفته می شود که خرید خود را تکرار کرده و از شما خرید مجدد انجام می دهد. برای افزایش درآمد، بهترین استراتژی اثبات شده این است که روی برنامه وفاداری مشتری خود کار کنید. کسانی که قبلاً از شما خرید کرده‌اند را فراموش نکنید. باید آن هارا زیر نظرگرفته و در فرصت های مناسب فرایند فروش را برای آن ها انجام دهید. در این صورت احتمالاً یک مشتری دائمی برای کسب و کار خود ایجاد خواهید کرد. در این مقاله نکات مهم نحوه ایجاد وفاداری مشتری گردآوری شده است.

برای ایجاد وفاداری مشتری، اعتماد آن ها را به دست آورید.

مشتریان زیادی به دنبال یک محصول خاص به فروشگاه شما می آیند. وقتی آن کالا را می خرند، دلیل زیادی برای بازگشت ندارند. با توجه به توضیحات قبل، مشتریان تکراری بهترین دوستان فروشگاه شما هستند. اگرچه ممکن است خریدهای بزرگی انجام ندهند، اما با گذشت زمان، درآمد حاصل از آنها بالاتر از درآمد مشتریان بزرگ یک بار مصرف خواهد بود. در مقایسه با خردیدارانی که برای اولین بار قصد خرید محصولات شما رو دارند، خریداران ثابت تمایل دارند 67٪ پول بیشتری را برای محصولات شما خرج کنند.

سوال مهم: چگونه آنها را ترغیب به بازگشت کنیم؟

پاسخ شماره یک جلب اعتماد مشتریان است. با اجرای یک برنامه وفاداری مشتری می توانید اعتماد را جلب کنید. در حقیقت این شیوه یک راه کلاسیک و مؤثر برای تشویق خرید تکراری و ایجاد مشتری دائمی می باشد. به همین دلیل برندهای بزرگ این روش کاربردی رو در استراتژی خود قرار داده اند.

به عنوان مثال، می توانید به مشتریان خود در ازای خریدی که انجام می دهند، بُن تخفیف برای خرید بعدی به عنوان هدیه بدهید. استراتژی وفاداری مشتری نه تنها رفتار خرید تکراری را تشویق می کند، بلکه میانگین میزان تراکنش مالی کسب و کار را نیز افزایش می دهد. در نتیجه یکی از بهترین شیوه های ایجاد وفاداری مشتری، جلب اعتماد آن ها می باشد.

خدمات شخصی به مشتریان ارائه دهید

یکی از شیوه های جذاب و کاربردی ایجاد وفاداری مشتری، ارائه خدمات شخصی می باشد. خدمات شخصی شده مشتری شیوه ای است که دقیقاً نیازها و خواسته های مشتریان شما را برآورده می کند. ارتباط بین کسب و کار و مشتریان به طور مداوم در حال تغییر است. یکی از راه‌های بهبود این رابطه، ایجاد راه‌حل‌ سفارشی سازی برای مشکلات مشتری است.

شما باید مشتریان خود را بشناسید، خواسته ها و نیازهای آنها را بیابید و محصولاتی مشابه آنچه قبلاً خریداری کرده اند به آنها پیشنهاد دهید. به طور مثال وقتی وبسایت مشتریان را طراحی می کنیم، در کنار تحویل پروژه موردنظر خدمات تعمیر و نگهداری را نیز به آنها ارائه می دهیم. یا وقتی مشتری از سوپرمارکت آنلاین یک کیک خریداری می کند، نوشیدنی‌های مکمل را به آنها پیشنهاد دهید. همچنین، بسیار مهم است که شبانه روز در دسترس مشتریان خود باشید.

از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

اگر به طور جدی به بحث ایمیل مارکتینگ نپرداخته اید، برای رشد و توسعه تجارت و ایجاد وفاداری مشتری، می تواند گزینه مناسبی باشد. با استفاده از خدمات ایمیل می توانید به مشتریان تان پیام ارسال کرده و آن ها را از محصولات جدید خود آگاه کنید. همچنین راه ارتباطی مناسب با مشتریان نیز می باشد.

ابتدا به یک عنوان مناسب و بسیار جذاب نیاز دارید. چیزی که توجه مشتریان شما را به خود جلب کند. این بدان معناست که شما نمی‌توانید ایمیل‌های یکسانی را برای همه بفرستید و هزاران ایمیل را که با علایق آن‌ها مطابقت ندارد برای آن ها ارسال کنید. شما باید بر اساس شناخت رفتار مشتری ایمیل بفرستید.

نکته مهم

هنگامی که یک مشتری به لیست ایمیل شما می پیوندد، یک نامه خوش آمدگویی برای او ارسال کنید. نامه خوش آمدگویی باید برای آنها مفید باشد. شما می توانید یک بُن تخفیف خرید، یا جایزه دیگری که برای آنها مفید است را ارسال کنید.

یکی از روش های ساده ایجاد وفاداری مشتری ، گوش دادن به آن هاست

“مشتریانی که تجربه بد یا مشکلی با یک برند داشتند، اما آن شرکت مشکل را برطرف کرده است، نسبت به مشتریانی که از ابتدا مشکلی نداشتند، وفادارتر هستند.”

بازخوردها برای کسب و کار شما ارزشمند هستند و به محض اینکه به آن ها توجه کنید، از مزایایی آن آگاه خواهید شد. هر بار که مشتری ایمیلی به تیم پشتیبانی مشتری شما ارسال می کند، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد. این به شما بستگی دارد که آیا می خواهید آن را بشنوید یا نه.

مهم نیست که آنها مشکلی را گزارش کنند یا درخواست خدمات جدیدی دهند. شما با توجه به آن ها، فرایند وفاداری مشتری خود را بهبود می بخشید و مزایای بیشتری برای کسب و کارتان ایجاد خواهید کرد. درک نحوه نگرش مشتریان به محصولات، به شما کمک می کند آن را با نیازهای آنها تنظیم کنید.

آموزش خدمات مشتری را به همه کارمندان ارائه دهید

اگر انجام این کار برای شما اتلاف وقت به نظر می رسد، کاملا در اشتباه هستید. آموزش خدمات مشتری به کارکنانتان برای درک طرز فکر واحساس مشتری در مورد محصولات یا خدمات شما ضروری است. فرایند آموزش کارمندان جدید خود را با آموزش خدمات مشتری شروع کنید تا آنها را با استراتژی های مشتری محور آشنا کنید.

با این کار زمانی که خدمات یا محصولات جدیدی را رو نمایی می کنید، کارمندان شما می توانند بهترین منافع مشتری را تشخیص دهند. آموزش خدمات مشتری همچنین باعث می شود کارمندانی که با مشتری روبرو نیستند با رفع موانع بین آنها، با نیازهای کاربران بیشتر آشنا شوند. در نتیجه وقتی به آن ها توجه می کنید، زمینه ایجاد وفاداری مشتری را فراهم خواهید کرد.

نتیجه

با انجام شیوه های بیان شده که شامل: اعتماد سازی، ارائه خدمت شخصی، ایمیل مارکتینگ، گوش دادن و آموزش خدمات مشتری به کارمندان می باشد، می توانید توجه مشتریان را به محصولات و خدمات خود بیشتر کنید. درنتیجه مسیر دستیابی به اهدافتان که ایجاد وفاداری مشتری می باشد، هموار سازید.

مطالب بیشتر


1. پنج توصیه جهت تقویت برند

2. روش بازاریابی در لینکدین: چگونه در لینکدین رشد کنیم؟

3. هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟ تمام آنچه نیاز است بدانید

4. تبلیغات در شبکه های اجتماعی: ۹ نکته طلایی

دیدگاهتان را بنویسید