روش بازاریابی در لینکدین

یادگیری روش بازاریابی در لینکدین به شما در جهت معرفی و رشد کسب و کارتان کمک خواهد کرد. لینکدین فرصتی ارزشمند برای ارتباط با کارآفرینان، مدیران، متخصصان و افراد با درآمد بالا فراهم می کند. لینکدین قطعا باید بخشی از آمیخته بازاریابی رسانه های اجتماعی کسب و کار شما باشد. در ادامه پنج روش بازاریابی در لینکدین جهت رشد تجارت شما معرفی شده است.

مراحل و روش بازاریابی در لینکدین

1. از LinkedIn به عنوان ابزار قوی برقراری ارتباط استفاده کنید

لینکدین ابزار ارتباطی شگفت انگیزی می باشد. برای استفاده کامل از قابلیت های روش بازاریابی در لینکدین، باید سه کار را انجام دهید:

با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید

با افرادی که نمی شناسید، درست مثل همکاران و دوستان خود، ارتباط برقرار کنید. هیچ محدودیتی برای اینکه با چه کسی باید ارتباط برقرار کنید وجود ندارد. اگر دنبال کننده وبلاگ یک شرکت یا فرد خاصی می باشید، در لینکدین نیز با اعضا آن شرکت یا آن شخص ارتباط برقرار کنید.

 همچنین اگر علاقه به کار در شرکت خاصی دارید، با افراد آن شرکت ارتباط و تعامل داشته باشید. در صورتی که به دنبال فرصت های شغلی جدید هستید، درخواست‌های ارتباط جدید را بپذیرید.

تاثیر شبکه سازی در روش بازاریابی در لینکدین
تاثیر شبکه سازی و ارتباطات در روش بازاریابی در لینکدین

ایجاد پروفایلی که به خوبی شما را معرفی کند

تمام فیلدهای مربوطه را پر کنید. پروفایل خود را عمومی نگه داشته و همیشه برای برقراری ارتباط حاضر باشید. ایجاد پروفایلی قوی به خوانندگان درک روشنی از شخصیت شما می دهد. مقدمه ای مختصر و بدون اصطلاحات خاص بنویسید که شما یا کسب و کارتان را متمایز کند.

 از تصویری با ظاهر حرفه ای برای عکس پروفایل شخصی و یک لوگوی خوانا برای صفحه کسب و کار خود استفاده کنید. نهایتا اگر از عکس هدر استفاده می کنید، اندازه آن را به درستی و تصاویر را جذاب نگه دارید.

با دیگران تعامل داشته باشید

استفاده از لینکدین به‌عنوان یک پلتفرم برای انتشار محتوا به تنهایی کافی نیست. اگر می‌خواهید از پتانسیل شبکه‌سازی لینکدین نهایت استفاده را ببرید، تعامل با دیگران و ایجاد ارتباطات معنادار ضروری است.

علاوه بر انتشار محتوای خود، به طور هوشمندانه در مورد محتوای دیگران نیز نظر دهید. هنگام به اشتراک گذاری محتوای خود حتما به نظرات ارسالی، پاسخ دهید. با بکارگیری این روش بازاریابی در لینکدین به خوبی می توانید ارتباطات هدفمندی را ایجاد کنید.

2. دومین روش بازاریابی در لینکدین: از LinkedIn به عنوان یک پلتفرم انتشار محتوا استفاده کنید

لینکدین یک منبع عالی برای تولیدکنندگان محتواست. شما می توانید از لینکدین به محتوا سایت خود پیوند دهید. همچنین می توان به عنوان یک پلت فرم جهت انتشار محتوا استفاده کنید. یعنی محتوای اختصاصی برای مخاطبان لینکدین خود انتشار دهید.

لینکدین تنها شبکه رسانه اجتماعی است که می توانید از آن به عنوان پلتفرم انتشار مقالات استفاده کنید. ممکن است از خود بپرسید: چرا به جای انتشار مستقیم در وبلاگ یا وب سایتم در لینکدین منتشر کنم. زیرا انتشار مقاله در لینکدین به جای هدایت ترافیک به سایت شما، برای ایجاد تعامل اجتماعی و اگاهی بیشتر با برند شماست.

نتیجه

هر زمان که مقاله ای را در لینکدین منتشر می کنید، همه دنبال کنندگان شما مطلع می شوند. این یک مزیت بزرگ برای شماست. زیرا 45 درصد از خوانندگان مقاله های لینکدین را افرادی که در پست های سطح بالای سازمانی (مثل معاونان، مدیران و مدیران اجرایی) هستند، تشکیل می دهند.

لینکدین همچنین برای تمام مقالات تجزیه و تحلیل ارائه می‌کند. بنابراین تشخیص اینکه کدام مقاله ها بیشترین جذابیت را دارند، آسان است.

3. از لینکدین برای معرفی خود در سطح نت استفاده کنید

اولین قانون مدیریت شهرت آنلاین، کنترل روی تمام نتایج صفحه اول جستجوی گوگل می باشد. در حقیقت می خواهید محتوای سایت شما در نتایج گوگل رتبه بهتری داشته باشد. بهترین روش این است که تمام پروفایل های اجتماعی خود را به نام کسب ‌وکارتان درست کنید.زیرا پروفایل های رسانه های اجتماعی، از جمله پروفایل لینکدین، تقریباً همیشه در صفحه اول نتایج موتور جستجو برای نام یک کسب و کار (یا فرد) نشان داده می شود.

در نهایت، حتما یک پروفایل تجاری برای شرکت خود ایجاد کنید حتی اگر صرفا جهت نمایش در صفحه نتایج موتور جستوجو باشد.  به این ترتیب، اگر تبلیغات بدی داشته باشید، وب‌سایت و پروفایل های رسانه‌های اجتماعی شما به صفحه دوم منتقل می شود.

4. ایجاد علاقه در دنبال کنندگان باهدف تبدیل آن ها به مشتری

چه کسب و کار شما B2B یا B2C باشد، می توانید در لینکدین با ایجاد علاقه و نیاز در مخاطبان خود آن ها را به مشتری تبدیل کنید. در صورتی که محصول یا خدمات قابل ارائه دارید، لینکدین شبکه مناسبی جهت فروش می باشد. زیرا افراد زیادی را خواهید یافت که قصد خرید محصول یا استفاده از خدمات شما را دارند.

از طریق روش بازاریابی در لینکدین به مشتریان جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد. 40 میلیون کاربر لینکدین در موقعیت‌های تصمیم‌گیری می باشند. بنابراین این اختیار را دارند که شرکت شما را جهت همکاری انتخاب کنند. نرم‌افزار شما را خرداری کنند. یا محصول شما را در سطح شرکتی سفارش دهند.

شما توانایی  ایجاد شراکت استراتژیک را نیز دارید. 61 میلیون کاربر لینکدین اینفلوئنسرهای سطح بالا محسوب می شوند. همچنین از طرح Sales Navigator لینکدین، جهت ارتقا کسب و کار خود می توانید استفاده کنید.

طرح Sales Navigator لینکدین

Sales Navigator یک پلتفرم فروش اجتماعی توسط LinkedIn است. این پلتفرم شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌ها می شود. هدف این ویژگی ها کمک به شما جهت شناسایی مشتریان بالقوه برای ایجاد روابط قابل اعتماد می باشد. با استفاده از ویژگی های جست و جو و فیلتر LinkedIn Sales Navigator، توانایی دسترسی به مشتریان احتمالی فراوانی خواهید داشت.

5. آخرین روش بازاریابی در لینکدین: از این پلتفرم برای یافتن استعدادهای جدید استفاده کنید

با استفاده از این روش بازاریابی در لینکدین می توانید افراد متخصص را شناسایی کنید. جهت یافتن استعدادها، لینکدین اشتراک های پرمیوم ارائه می دهد. با طرح  Recruiter Lite لینکدین می توانید:

  1. فرصت های شغلی را پست کنید.
  2. 30  پیام مستقیم لینکدین برای استعدادهای مورد علاقه خود بفرستید.
  3. از گزینه های جستجوی پیشرفته جهت یافتن آنچه به دنبال آن هستید، بهره برید.
  4. مجموعه افراد داوطلب جهت همکاری با خود را مرتب و مدیریت کنید.
  5. به راحتی افراد مستعد جهت استخدام و شغل های در دسترس را بیابید.

Recruiter Lite یک راه حل عالی برای افراد و شرکت هایی است که تازه شروع به گسترش کسب و کار خود کرده و هنوز مدیر استخدام یا بخش منابع انسانی ندارند. حتی اگر یک مدیر منابع انسانی دارید، Recruiter Lite می تواند ابزار مفیدی برای کمک به آنها برای بررسی افراد جهت استخدام باشد.

جمع بندی

لینکدین شبکه مناسبی برای تمامی مخصصین و کسب و کار ها می باشد. در حقیقت این پلتفرم بستر مناسبی برای افراد و کسب و کار هایی که به دنبال رشد، شهرت آنلاین، گسترش تجارت یا به یافتن استعداد و پرورش نیرو می باشند، فراهم می کند. روش بازاریابی در لینکدین یک ابزار بسیار مفید برای کسب و کار شما است.

حتی اگر زمان بیشتری را در شبکه های اجتماعی دیگر سرمایه گذاری می کنید، باید یک صفحه در پلتفرم لینکدین برای کسب و کار خود ایجاد و از فرصت ها موجود در آن استفاده کنید.

امیدوارم این مقاله برای شما مثمر ثمر بوده باشد.

منبع: searchenginejournal

مطالب مرتبط


1. سئو و تولید محتوا اختصاصی

2. افزایش سرعت سایت بصورت اصولی

3. ۹ نکته طلایی تبلیغات در شبکه های اجتماعی

4. پنج توصیه جهت تقویت برند

دیدگاهتان را بنویسید