نحوه تحقیق کلمات کلیدی سئو محلی

نحوه تحقیق کلمات کلیدی و شناسایی آن ها، یکی از عوامل مهم هر کمپین بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، می باشد. کلمات کلیدی سئو محلی به کسب و کار ها برای پیروزی بر رقبا بسیار مهم و تاثیرگذار می باشند. به طور کلی کلمات کلیدی محرک های بنیادی هر برنامه سئو هستند.

ساختار و محتوا جهت هدف قرار دادن کلمات یا عبارات وارد شده توسط کاربران برای دستیابی به اطلاعات مورد نظر ساخته می شوند. به همین دلیل کلمات کلیدی بخش مهمی از بهینه سازی و سئو می باشند. به عنوان صاحب کسب و کار، باید از درستی این فرایند اطمینان حاصل کنید. در غیر اینصورت عدم توجه به آن ممکن است، اجرا کمپین بهینه سازی و سئو سایت شما با مشکل روبه رو شود.

چگونه بر نحوه تحقیق کلمات کلیدی سئو محلی تسلط پیدا کنیم؟

کلمات کلیدی سئو محلی جستجوهایی را نشان می دهند که خاص تر از کلمات کلیدی با حجم جست و جو  بالا هستند. همچنین خریدارانی را نشان می دهند که آمادگی بیشتری برای خرید دارند. تسلط بر این جایگاه های کلیدواژه محلی می تواند کلید پیروزی بر رقبای محلی شما باشد.

کلمات کلیدی سئو محلی معمولاً کلمات کلیدی long-tail هستند. همچنین به آنها را کلیدواژه های طولانی نیز گفته می شود. زیرا در حجم بالا به صورت جداگانه جستجو نمی شوند، اما به طور کلی اکثر جستجوهای انجام شده آنلاین را در مناطق مختلف تشکیل می دهند.

چگونه می توانم جستجو در مورد کلمات کلیدی سئو محلی را آغاز کنیم؟

برخی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی محلی به صورت رایگان در دسترس می باشند. این ابزارها جهت پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی برای کسب و کارهای محلی کمک کننده می باشد.

Google Trends

گوگل ترندز به دلایل مختلفی یک ابزار عالی جهت نحوه تحقیق کلمات کلیدی محلی است. نکته مهم این است که می‌توانید یک عبارت عمومی را انتخاب و مشاهده کنید که در هر منطقه چگونه عمل کرده اند. با توجه به آن ها، می‌توانید استراتژی محتوای سئوی خود را برای جستجو در مناطق غنی هدفمند کنید.

Keywords Everywhere

یک افزونه عالی کروم می باشد که تحقیق کلمات کلیدی را برای شما انجام می دهد. این افزونه اطلاعات مربوط به حجم جستجو به صورت ماهیانه، میزان رقابت در گوگل ادوردز و… نمایش می دهد. این ابزار به شدت در زمان تحقیقات کلمات کلیدی صرفه جویی می کند.

نحوه تحقیق کلمات کلیدی

برای جستجو بهتر در مورد کلمات کلیدی این چهار مرحله را انجام دهید:

مرحله اول: موضوعاتی را که قصد تمرکز بر روی آنها را دارید، شناسایی نمایید.

قبل از اینکه بتوانید لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر را تهیه کنید، باید موضوعات مقالاتی که قصد دارید به آن ها بپردازید، مشخص کنید. این موضوعات باید به کسب و کار شما، جایگاه شغلی و یا دسته خاصی که وب سایت شما به آن تعلق دارد مرتبط باشد.

به طور مثال، در صورتی که در صنعت خرده‌فروشی پوشاک کودکان در حال فعالیت می باشید، موضوعات مرتبط شما شامل کفش‌های کودک، لباس برای کودکان نوپا، لباس نوزاد و اصطلاحات مشابه با این حوزه خواهد بود. اینها موضوعات گسترده ای می باشند که درطول زمان می توانید با کلمات کلیدی به آن ها بپردازید.

مرحله دوم: یک لیست اولیه از کلمات کلیدی برای خود ایجاد کنید.

گام بعدی در نحوه تحقیق کلمات کلیدی این است که کلمات کلیدی یا عباراتی که فکر می کنید مخاطب هدف شما ممکن است در کادر جستجو تایپ کند را گردآوری کنید. شما می توانید یک لیست اولیه از این اصطلاحات تهیه کنید. به طور مثال، برخی از کلمات کلیدی ممکن است “کفش مدرسه برای بچه ها”، “لباس تابستانی برای کودکان نوپا”، “لباس برای نوزادان” و غیره باشد.

توجه داشته باشید که این لیست نهایی شما نمی باشد. زیرا این عبارات هنوز گسترده هستند و شدت رقابت در آن ها بالا می باشد. همچنان باید به عبارات خاص تری متناسب با کسب و کار خود دست یابید.

مرحله سوم: به جستجو اصطلاحات مرتبط بپردازید.

اگر به دنبال یافتن اصطلاحاتی برای موضوعات گسترده مرتبط با کسب و کار خود هستید یا اگر کلمات کلیدی که به ذهنتان می رسد تکراری یا کلی هستند، می توانید کلمات کلیدی مرتبط را جستجو کنید. برای این کار کافیست به گوگل رفته و کلمات کلیدی لیست شده خود را وارد کنید.

در انتهای SERP، فهرستی از «جستجوهای مرتبط» پیشنهاد شده است. این اصطلاحات توسط مشتریان برای دریافت اطلاعات مشابه مورد استفاده قرار می گیرند. آنها را مورد مطالعه قرار دهید و سپس در لیست کلمات کلیدی خود بگنجانید.

راه دیگر برای یافتن اصطلاحات مرتبط این است که لیست کلمات کلیدی خود را در سایت هایی مثل moz.com ، ahrefs.com  ، Google Ads و … وارد کنید. در این تحقیق نه تنها عبارات مرتبط دیگری را نشان می دهد، بلکه حجم ترافیک تخمینی ماهانه برای هر کلمه کلیدی یا عبارت را نیز به شما نشان می دهد. این فرایند به شما کمک می کند تا لیست عبارات هدف خود را اصلاح کنید.

مرحله چهارم: آخرین نکته نحوه تحقیق کلمات کلیدی استفاده از عبارت کوتاه و بلند می باشد.

کلمات کلیدی کوتاه در حقیقت عمومی تر می باشند. از سوی دیگر، کلمات کلیدی بلند عبارات طولانی تری هستند و برای دریافت اطلاعات خاص تر مورد اسفاده قرار می گیرند. نمونه ای از عبارت کوتاه، ” لباس بچگانه ” است. در حالی که کلیدواژه بلند آن ” لباس نخی تابستانه بچگانه  ” می باشد.

کلمات کلیدی بلند یا long-tail در جذب ترافیک باکیفیت مفیدتر هستند. اما خوب است که از هر دو نوع عبارت استفاده شود. زیرا جستجوی افراد متفاوت است. برخی مواقع، کاربر ابتدا یک عبارت عمومی را جستجو می کند، سپس با تایپ یک عبارت با ترکیب کلمات کلیدی مختلف، جستجوی خود را اصلاح می نماید. در نتیجه، داشتن یک استراتژی مناسب، بسیار اثرگذارتر خواهد بود.

مانند هر چیز دیگری در دنیای سئو، روند کلمات کلیدی به طور مستمر در حال دگرگونی می باشد. کاربران با انتخاب ترکیب کلمات کلیدی هوشمندانه تر عمل می کنند. زیرا می خواهند اطلاعات را در اسرع وقت پیدا نمایند.

نتیجه

در این مقاله نکات مهم نحوه تحقیق کلمات کلیدی سئو محلی بیان گردید. با توجه به همین نکات شما باید حجم ترافیک ماهانه کلمات کلیدی خود را مرور کنید. این کار به کمک می کند تا لیست خود را مرتباً اصلاح و محتوای خود را مطابق با آن ایجاد کنید. تحقیق در مورد کلمات کلیدی را بخشی از وظایف معمول سئوی خود قرار دهید تا وب سایت خود را به روز و بهینه نگه دارید.

تیم ما از تکنیک های بروز سئو استفاده می کند تا نیازهای تجاری مشتریان خود را به خوبی برطرف نماید. تیم یکتادیجی مجموعه کاملی از خدمات SEO که برخی از آن ها شامل تحقیق کلمات کلیدی، خدمات لینک سازی داخلی و خارجی، تولید محتوا و غیره می باشد را ارائه می دهد. تمامی این فعالیت ها متناسب با نیاز هر کسب و کاری را انجام می پذیرد. برای ارتباط و دریافت مشاوره اختصاصی با تیم یکتادیجی تماس بگیرید.

مطالب مرتبط


1. Local Seo به سبک شرکت های بزرگ

2. افزایش سرعت سایت بصورت اصولی

3. تبلیغات در شبکه های اجتماعی: ۹ نکته طلایی

دیدگاهتان را بنویسید