طراحی سایت و سئو

طراحی سایت و سئو نکات فراوانی دارد. دانستن این نکات می تواند در ایجاد یک سایت بسیار کارآمد باشد. ساختن یک وب سایت ممکنه آسان به نظر برسد، اما طراحی سایت جذاب و مشتری پسند، آسان نیست. معیارهای زیادی وجود دارد که یک وب سایت عالی به آنها نیاز دارد. مهمترین این شاخص ها داشتن تخصص  طراحی سایت  و سئو می باشد. یکی از دلایلی که طراحان وب و سئو نیز باید با هم همکاری کنند، این موضوع می باشد.

در صورتی که به عنوان طراح وب قصد شروع فعالیت در حوزه سئو را دارید، باید بدانید که سئو چیزی بیش از مخفف آن است. همچنین وب سایت هایی که از نظر سئو در جایگاه بالایی قرار دارند، فراتر از وجود رابط های زیبا می باشند.

شما اگر قصد ارائه اطلاعاتی از آمار و اصطلاحات مربوط به وب سایت خود را دارید، نباید سرعت بارگذاری صفحه وب سایت شما طولانی شود. زیرا نرخ پرش افزایش می یابد. در این صورت استفاده از کلمات کلیدی منحصر به فرد نیز به شما و مشتریانتان کمک نمی کند.

در اینجا 10 نکته طراحی سایت و سئو گردآوری شده است.

1. کلمات کلیدی تنها بخش کوچکی از فرایند سئو می باشد.

وقتی افراد برای اولین بار در مورد SEO می آموزند، تنها چیزی که در ابتدا به آنها اهمیت می دهند، کلمات کلیدی است. اما برای طراحان سایت، سئو بیشتر از یک دسته از کلمات کلیدی است.

سئو شامل مجموعه ای از فعالیت ها مانند سئو محتوا، ساخت بک لینک، لینک های داخلی، سرعت سایت، انتخاب URL مناسب و بسیاری از مسائل دیگر می شود. در نهایت بکارگیری صحیح از این مجموعه به مشتریان شما امکان می دهد بهترین تجربه کاربری را داشته باشند.

به عنوان یک وب مستر، می توانید با طراحی سایت کارآمد، استفاده از محتوای جذاب، بکارگیری زیرساخت های سئو و سایر موارد در کنار کلمه کلیدی مرتبط، موفق تر از سایر رقبا در این حوزه عمل کنید.

جهت آگاهی بیشتر از فرایند انجام سئو، مقاله سئو و تولید محتوا اختصاصی را مطالعه فرمایید.

به نقل از سایت معتبر Moz، حتی اگر یک دامنه شامل کلمات کلیدی بسیار مرتبط باشد، به این معنی نیست که سایت رتبه خوبی در جست و جو گوگل خواهد داشت.

2. در فرایند طراحی سایت و سئو کاربران کمتر به جزئیات اهمیت می دهند.

ما به عنوان یک طراح همیشه نیازهای مشتریان را در اولویت قرار می دهیم. مخاطبان شما می خواهند پیام اصلی برند را بدانند. آن ها به دنبال رفع نیاز های خود هستند و نه چیز زیادتری. سئوکاران باید بفهمند که توجه به جزئیات خوب است، اما اگر سایت شما ارزش برندتان را به درستی بیان نکند، سئو نتیجه مطلوبی به دنبال نخواهد داشت. حتی اگر توضیحات مفصلی بگویید باز هم کار نخواهد کرد.

گوگل زمانی شما را دوست خواهد داشت که مخاطبان ابتدا شما را دوست داشته باشند. بنابراین، روی چیزهایی تمرکز کنید که برای مشتریان اهمیت دارند.

3. نتایج خوب زمان می برد.

این یک مسئله واقعی و واضح است. هر روز تعداد زیادی وب سایت ایجاد می شود. در نتیجه کسب رتبه مناسب زمانبر خواهد بود. اما تعیین برخی انتظارات واقع بینانه برای موفقیت مشتریان، روند طراحی شما را روان و بدون استرس می کند.

به عنوان طراح وب می توانید امنیت را برای حفظ حریم خصوصی و ایمن نگه داشتن داده ها افزایش دهید. همچنین ظاهری جذاب همراه با ساختار مناسب ایجاد کنید. اما نمی توانید قول نتایج فوری برای سئو را به مشتریان خود بدهید. تصورات غلط مختلفی در نکات و تاکتیک های سئو موجود در وب وجود دارد. این موضوع نباید شما را گمراه کند. زیرا سئو یک فرایند زمانبر است.

4. تاثیر رسپانسیو بودن در طراحی سایت و سئو ایده آل

بیایید از منظر دیگری به آن نگاه کنیم. آمارها نشان می دهد که بیش از 50 درصد از ترافیک وب از دستگاه های موبایل می باشد.

همانطور که از نکته بالا قابل درک است، بسیای از کاربران برای جست و جو های خود در سطح اینترنت از موبایل استفاده می کنند. بنابراین لزوم سایتی که  mobile friendly باشد بیش از پیش حس می شود. به همین دلیل سایتی که رسپانسیو می باشد در مقایسه با سایر سایت هایی که این امکان را ندارند، از نظر سئو جایگاه بالاتری خواهند داشت.

همانطور که گفته شد، همه چیز با هدف جستجوی کاربر شروع می شود. در نتیجه سئوکاران حتما باید زمان تحویل پروژه سئو این نکته را بررسی نمایند.

5. سایت ها یک سیستم می باشند نه مجموعه ای از صفحات.

در حقیقت طراحی سایت و سئو فقط طراحی یک دسته از صفحات نیست. آنها به صورت سیستم طراحی می شوند. دانستن این موضوع بسیار حائز اهمیت است. زیرا مشتری سئوی شما باید این را دریافت کند. یک وب سایت مانند یک ساختمان از بلوک های مختلفی تشکیل شده است و این بلوک ها در صفحات مختلف وب قرار می گیرند و با بلوک های دیگر که طرح بندی های مختلف را تطبیق می دهند، مرتبط می شوند.

در نتیجه اگر سعی کنید یک بلوک را جایگزین کنید، ممکن است تمام پایه وب سایت شما بهم بریزد. این بلوک ها می تواند شامل اضافه کردن کد های جدید، اشکال جدید و… باشد.

6. ابتدا موضوع و محتوا سایت را مشخص سپس به طراحی بپردازید.

زمانی که شما هنوز هیچ تصویر یا متنی ندارید، آیا می توانید یک وب سایت را طراحی کنید؟ پاسخ این سوال، خیر می باشد.

موضوع طراحی سایت و سئو محتوا آن جز با ارزش ترین دارایی است. سئوکاران باید علاوه بر پرداختن به زیرساخت های سئو و انجام فرایند سئو سایت(لینک سازی داخلی و خارجی، بررسی سرچ کنسول، بررسی کلیدواژه ها و…) زمانی را هم صرح ایجاد محتوا مناسب و سئو آن کنند.

در نتیجه ابتدا موضوع و محتوا را تا جای که امکان دارد به صورت دقیق مشخص کنید. در صورتی که نام تجاری، ارزش های اصلی و ماموریت شما برای مشتری شما واضح نباشد، طراحی وب سایت شما، مثل یک ظرف خالی می باشد.

7. طراحی ساده در عین حال جذاب داشته باشید.

از نظر علمی ثابت شده است که طرح های ساده برای کاربران و کسب و کارها بهترین کارایی را دارند. بنابراین آنچه را که می خواهید بگویید به صورت کوتاه، واضح و سریع بگویید.

اضافه کردن چندین رنگ به وب سایت و محتوای پر زرق و برق می تواند مشتریان بالقوه را آزار دهد و آنها را مجبور به ترک وب سایت در چند ثانیه اول کند. در نتیجه تاثیر منفی در سئو سایت خواهد داشت.

بنابراین به مشتریان خود، معامله ای را پیشنهاد دهید که آنها نتوانند نادیده بگیرند. طراحی ساده وب سایت در ازای تبدیل کاربران به مشتری.

8. حتما برای خود اهداف واضح و روشن داشته باشید.

اگر اهداف مشتری و دیدگاه وب سایت شما در یک صفحه نیستند، شکاف بزرگی در ارتباط شما با مشتریان وجود دارد.

برای دستیابی به نتایج بهینه، ارتباط دو طرفه بسیار مهم است. شما سوالاتی از این قبیل می‌پرسید: آیا فقط می‌خواهید ترافیک سایت را افزایش دهید؟ مشترکین بیشتری می‌خواهید، یا می‌خواهید ابتدا اعتماد مشتریان بالقوه‌تان را جلب کنید و مشتری شما تا آنجا که می‌تواند جزئیات را دریافت کند.

9. امنیت طراحی سایت و سئو را به مشتریان پیشنهاد دهید.

یک طراح وب حرفه ای همیشه ابتدا محافظت از وب سایت را پیشنهاد می کند. همچنین، مطمئن شوید که یک چک لیست در مورد اهمیت آن به مشتری تحویل می دهید.

اگر داده های یک شرکت به صورت آنلاین ایمن نباشد، داشتن آن وب سایت عالی به نفع هیچ کس کار نخواهد کرد.

مطالعات نشان می دهد که بیش از 85 درصد از برنامه های کاربردی وب در برابر حملات سایبری آسیب پذیر هستند. دانستن امنیت وب برای افراد سئو از همیشه مهمتر است.

هنگامی که UX و امنیت وب را طراحی می کنید تا وب سایت را در برابر مجرمان سایبری ایمن نگه دارید، حتما منافع مشتری را در نظر بگیرید.

جهت آگاهی از چگونگی فرایند امنیت سایت، مقاله نحوه بررسی امنیت سایت را مطالعه فرمایید.

10. سئو را فراموش نکنید.

روی سرفصل های اساسی، عناوین متا، تصاویر بهینه شده تمرکز کنید. در نتیجه سئو را فراموش نکنید. همچنین، مشتری خود را متقاعد کنید که سئو بسیار اهمیت دارد.

شما هستید تا درباره طراحی سایت و سئو به مشتری خود کمک کنید. تا هر کجا که می توانید مشتریان را راهنمایی و با آن ها با شفافیت رفتار کنید.

مطالب مرتبط


1. چگونه ایده طراحی سایت بگیریم؟ ۵ منبع عالی برای الهام گرفتن

2. نحوه تحقیق کلمات کلیدی سئو محلی

3. اهمیت تصاویر در طراحی سایت: ۵ نکته کلیدی

4. موفقیت طراحی سایت اختصاصی: ۷ پیشنهاد کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید