موفقیت طراحی سایت اختصاصی: 7 پیشنهاد کاربردی

موفقیت طراحی سایت اختصاصی رابطه مستقیمی با رشد کسب و کار ها در دنیای امروز دارد. بسیاری از صاحبان مشاغل با این واقعیت کنار آمده اند که داشتن یک وب سایت جذاب یکی از راه های مطمئن برای موفقیت در تجارت است. بنابراین، باید با تلاش مشتریان بالقوه را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

در مورد اینکه چرا بازدیدکنندگان از برخی وب سایت بارها و بارها دیدن و حمایت می کنند، تحقیق و جستجو انجام دهید. پاسخی که تقریباً در اکثر موارد دریافت خواهید کرد، این است که چقدر طراحی آن سایت ها خوب است. در نتیجه یکی از عامل های موفقیت طراحی سایت اختصاصی، جذابیت و کاربرپسندی می باشد. خلاقیت در طراحی سایت اختصاصی مهم است، اما قوانین اساسی در مورد طراحی و تجربه کاربری وجود دارد که می تواند به رشد کسب و کار و جذب مشتریان بیشتر به شما کمک کند. در اینجا چند پیشنهاد آورده شده است.

7 پیشنهاد کاربردی برای موفقیت طراحی سایت اختصاصی

1. استفاده از تصاویر ارجینال

یک گام ساده جهت اطمینان از اینکه وب سایت شما یک شخصیت برند منحصر به فرد را نشان دهد، استفاده از تصاویر ارجینال است. یک طراح گرافیک حرفه ای می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. در حقیقت تمام تصاویر در همه صفحات وب سایت به یک رنگ و سبک باشند. این فرایند، تمام صفحات مختلف وب سایت شما را به صورت بصری در کنار هم قرار می دهند تا بازدیدکنندگان بتوانند حتی بدون اینکه متوجه تکنیک موجود باشند، با شخصیت برند شما آشنا شوند. یک سبک یکپارچه از تصاویر استفاده شده در صفحه اصلی و صفحه محصولات وجود خواهد داشت. هر یک از تصاویر به زمینه مختلفی در صفحه مربوط می شود، اما با کل صفحات بصری بزرگتر سایت همخوانی دارد.

2. سومین اصل موفقیت طراحی سایت اختصاصی: وب سایت خود را تعاملی کنید

اگر بخواهید جهت خرید یا دریافت خدمات از یک وب سایت بازدید کنید، درصورتی که بازخورد و نظری وجود نداشته باشد از دریافت یک تجربه غیرفعال ناامید خواهیم شد. برای اینکه وب سایت خود را جذاب کنید، باید آن را به اندازه کافی تعاملی سازید. این به بازدیدکننده این قدرت را می‌دهد تا با اسکرول وکلیک روی بخش‌های دیگر آن، تجربه دلپذیری از سایت شما  داشته باشند. دستیابی به این موفقیت چندان آسان نیست. بنابراین شاید بخواهید از خدمات یک شرکت طراحی سایت اختصاصی جهت یاری در این موضوع، استفاده کنید. این شرکت ها می توانند به ایجاد یک وب سایت جامع و تعاملی در راستا نیازهای شما کمک کنند. برای اطلاع بیشتر درباره چگونگی طراحی سایت اختصاصی مقاله طراحی و توسعه سایت اختصاصی را مطاله فرمایید.

3. از تصاویری که برند شما را برجسته کند، استفاده کنید

هدف اصلی ایجاد یک وب سایت افزایش آگاهی مخاطبان از برند شما می باشد. انتخاب تصاویری که نشانگر برند شماست، قابلیت کمک به شما در رسیدن به این امر را خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر شما یک تجارت پوشاک را اداره می کنید، باید تصاویر باکیفیت و زیبایی از سبک های مختلف لباس را در وب سایت خود به نمایش بگذارید. این کار باعث جذب کاربران بیشتری می شود. بازدیدکنندگان با نگاهی اجمالی به وب سایت شما به سرعت نسبت به که کسب و کار شما آگاهی می یابند. حتی بدون اینکه هنوز چیزی بخوانند.

4. از محتوای ارزشمند استفاده کنید

یکی از اصول موفقیت طراحی سایت اختصاصی ، استفاده از محتوا مناسب می باشد. ارائه طرح های جذاب خوبه اما باید بیشتر روی ارائه محتوای ارزشمند تمرکز کنید. اگر قرار است به عنوان مثال با خدمات دیجیتال مارکتینگ حرفه ای سروکار داشته باشید، باید طرح ها و محتوای قابل اعتمادی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از محتوای ویدئویی و طرح‌های رنگی مرتبط با موضوع استفاده کنید.

5. از عکس های محصول برای پس زمینه استفاده کنید

به غیر از استفاده تصاویر محصولتان در سایت، باید از برخی از تصاویر محصول به عنوان پس زمینه وب سایت نیز استفاده کنید. عکاسی از محصول معمولاً آنقدرها هم زیبا یا جالب نیست. مگر اینکه آن را به این شکل جلوه دهید. بنابراین، استفاده از عکس های محصولتان در مرکز طراحی سایت اختصاصی، آنها را جذاب تر خواهید کرد. هنگامی که افراد از صفحه شما بازدید می کنند، به سرعت زمینه فعالیت کسب و کار شما را متوجه می شوند. شاید برای برخی بازدیدکنندگان، استفاده از تصاویر محصول تنها کاریست که باعث می شود توجه آنها را به خود جلب کنید. در حقیقت آن ها را آن ها را مجبور به گذراندن زمان بیشتری را با خود خواهید کرد.

6. ناوبری را در وب سایت خود آسان کنید

اگر واقعاً به دنبال جذب بازدیدکنندگان بیشتر هستید، باید حرکت آنها را در سایت آسان کنید. یعنی کاربر باید به راحتی به اهدافی که از ورود به سایت شما داشته، برسد. این کار سبب ماندگاری بیشتر آن ها در سایت شما می شود. ناوبری را برای هر کسی ساده و آسان کنید. اجازه دهید منوها از نظر ظاهری در وب سایت شما استاندارد باشند. سادگی و معماری اطلاعات بصری مهمتر از ایجاد خلاقانه و زیبا کردن منوهای ناوبری است.

7. آخرین اصل موفقیت طراحی سایت اختصاصی: توجه ویژه به سئو

سئو شاید مهمترین جنبه طراحی سایت اختصاصی جذاب باشد. بهینه سازی موتورهای جستجو فرآیندی است که باعث دیده شدن بیشتر سایت شما خواهد شد. در نتیجه وب سایت شما بیشتر در صفحات موتورهای جستجو ظاهر می شود. هنگام طراحی یک وب سایت جذاب برای کسب و کار خود، برخی از عوامل سئو که باید در نظر داشته باشید عبارتند از: سرعت بارگذاری وب سایت، پاسخگویی، پیوندهای رسانه های اجتماعی، بهینه سازی کلمات کلیدی و بهینه سازی سایت. شما می توانید از خدمات یک متخصص سئو استفاده کنید تا به شما در جذب ترافیک بیشتر وب سایت کمک کند. برای اطلاع بیشتر درباره نحوه سئو سایت، مقاله سئو و تولید محتوا اختصاصی را مطاله فرمایید.

کلام پایانی

نتیجه موفقیت طراحی سایت اختصاصی برای کسب و کار، خلق یک تجربه جذاب برای مشتریان بالقوه شما می باشد. سایتی با مشکلات ناوبری ضعیف معمولاً ترافیک جذب نمی کند. ایده‌های خلاقانه طراحی وب شما در جهت معرفی کسب و کارتان باشد. یعنی همیشه نوع و حوزه کسب و کار خود را مشخص کنید. واضح و روشن از خود بپرسید که چرا بازدیدکنندگان باید از برند شما حمایت کنند. و می‌خواهید بعد از آن چه کاری انجام دهند. شما می توانید از ایده های طراحی در این مقاله زمانی که تصمیم به ایجاد وب سایت خود دارید استفاده کنید. جهت آگاهی بیشتر در این مورد با متخصصان تیم یکتادیجی تماس بگیرید.

منبع: invisioncommunity

مطالب مرتبط


1. روانشناسی طراحی سایت اختصاصی : ۱۵ نکته کلیدی

2. طراحی سایت اختصاصی رسپانسیو: ۴ ویژگی مهم

3. آموزش طراحی سایت اختصاصی: صفر تا صد طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید