اهمیت تصاویر در طراحی سایت: 5 نکته کلیدی

با توجه به اهمیت تصاویر در طراحی سایت اختصاصی و افزایش مداوم استانداردها، باید از اینکه طراحی سایت اختصاصی شما جذاب، شخصی و کارآمد است، اطمینان حاصل کنید. یکی از راه هایی که در انجام این کار به شما کمک می کند، استفاده از تصاویر است. بنابراین اگر ارائه دهنده طراحی سایت و یا متخصص سئو هستید، نحوه درست استفاده از تصاویر جهت طراحی سایت اختصاصی برای مشتریان شما ضروری است. برای راحتی شما، در زیر چند نکته کاربردی آورده شده است.

نکات اهمیت تصاویر در طراحی سایت

1. تعامل با کیفیت با کاربران را در اولویت قرار دهید

استفاده از تصاویر جذاب به همراه محتوای مناسب، صفحات وب شما را بهبود می بخشند. حتما از تصاویری استفاده کنید که با موضوع آن صفحه مرتبط باشد. به عنوان مثال، اگر موضوع مقاله شما درباره آموزش نحوه بررسی روغن موتور خودرو است، از عکس خودروها با کاپوت باز استفاده کنید.

در عین حال، تصاویر شما باید مکمل صفحات شما باشند. این بدان معناست که عکس ها باید چیزی باشند که بینندگان هنگام بازدید از وب سایت شما انتظار دارند. تصاویر باید به صفحه ارزش دهند. متون موجود در آن را زنده کرده و به مخاطبان شما ارائه واضح تری بدهند.

2. از تصاویر واقعی افراد استفاده کنید

یکی دیگر از نکات اهمیت تصاویر در طراحی سایت، استفاده از عکس های واقعی است. مردم تمایل دارند هنگام مشاهده عکس ها چهره واقعی افراد را مشاهده کنند. بنابراین هنگام طراحی یک صفحه یا سایت، بهترین شیوه استفاده از عکس واقعی افراد در تصاویر صفحات می باشد. به این ترتیب، می توانید برای جذابیت بیشتر وب سایت خود از این نوع تصاویر استفاده کنید.

3. وضوح تصویر را بررسی کنید

برای اطمینان از اینکه وب سایت شما همچنان افراد جدید را جذب می کند، باید دارای تصاویر واضح و زیبا باشد. بنابراین بهتر است قبل از افزودن عکس‌هایی که قصد استفاده از آن‌ها را دارید، وضوح تصویر را بررسی کنید.

بررسی وضوح تصویر را می توان به روش های مختلفی انجام داد که هر کدام به ابزاری که استفاده می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، می‌توانید وضوح عکس را با استفاده از Adobe Photoshop با باز کردن تصویر از طریق برنامه، کلیک کردن بر روی تب Image Size مورد بررسی قرار دهید. اگر از Adobe Acrobat استفاده می کنید، این فرآیند حتی ساده تر است. فقط فایل تصویر را باز کنید و نمایش را روی 300٪ تنظیم کنید. اگر عکس حتی در آن تنظیم واضح بماند، پس وضوح بالایی دارد.

4. از استفاده بیش از حد از عکس های استوک خودداری کنید

استفاده از عکس‌های استوک ممکن است آسان باشد، اما بکارگیری زیاد از آن‌ها توصیه نمی شود. بنابراین باید از آن ها در وب سایت خود کمتر استفاده کنید. این موضوع نه تنها می تواند نرخ تبدیل صفحات شما را کاهش دهد، بلکه باعث می شود وب سایت شما معتبر و قابل اعتماد به نظر برسد. علاوه بر این، افراد دیگر احتمالاً از آن استفاده خواهند کرد زیرا آنها نیز می توانند به راحتی آن را دریافت کنند.

تصاویر استوک چیست؟

به تصاویری که در سایزهای بسیار بزرگ طراحی می شوند و مناسب جهت استفاده در کارهای گرافیکی، چاپ و پس زمینه سیستم های بزرگ هستند، می گویند. برای طراحی بسیاری از بنر ها، استند ها و بسیاری از بروشور ها و کاتالوگ ها نیازمند تصاویر با کیفیتی به نام استوک یا با رزولوشن بالا هستیم. بنابراین از این تصاویر می توان بدون کاهش کیفیت در صنعت چاپ و تبلیغات بهره برد.

5. آخرین نکته اهمیت تصاویر در طراحی سایت: Call-to-Actions را به تصاویر خود اضافه کنید

CTA یا فراخوان عمل که مخفف (Call to Action) می باشد یعنی دعوت از افراد برای انجام دادن کار یا عملی می باشد. استفاده از تصاویر مرتبط و با وضوح بالا بدون شک بازدیدکنندگان وب سایت شما را درگیر می کند. اما اگر می‌خواهید آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید، باید آنها را ترغیب کنید. یکی از راه های مناسب جهت ترغیب افراد به خرید یا سایر اهدافی که دارید، قرار دادن متن یا دکمه ای در تصاویر مورد استفاده در سایت می باشد. توصیه می شود که آنها را در نزدیکی عکس ها درج کنید.

به عنوان مثال دیجیکالا را در نظر بگیرید. از آنجایی که آنها دائماً محصولات جدیدی را ارائه می کنند، به این نکته توجه کردند که دکمه های فراخوان خود را بر روی تصاویر در منوی آنلاین خود اضافه کنند. این منجر به نرخ تبدیل بالاتری خواهد شد. زیرا مردم می‌توانند قبل از سفارش کالایی که را که دریافت می‌کنند را مشاهده کنند.

به طور خلاصه

از طریق عکس‌های جذاب، می‌توانید نحوه نگرش افراد به وب‌سایت خود را تغییر و بهبود ببخشید. همچنین می توانید توجه آن‌ها را به‌طور ارگانیک به خود جلب و احساسات آن ها را تحریک کنید. بنابراین از این پس بهتر است هنگام طراحی سایت اختصاصی، استفاده از تصویر مرتبط با موضوع را جدی تر بگیرید. در انتها، اهمیت تصاویر در طراحی سایت را فراموش نکنید.

استفاده از تصاویر جذاب این امکان را ایجاد می کند تا وب سایت شما در همه دستگاه ها زیبا باشد. همچنین با بهره گیری از تصاویر جذب کننده می توانید انتظار رشد کلی در کسب و کار خود را داشته باشید و رضایت مشتری را به دست آورید. جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان با تیم یکتادیجی تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط


1. ویژگی طراحی سایت اختصاصی: مواردی که باید بدانید!

2. روانشناسی طراحی سایت اختصاصی : ۱۵ نکته کلیدی

3. طراحی سایت حرفه ای: ۱۰ اصل مهم

1 نظر درمورد “اهمیت تصاویر در طراحی سایت: 5 نکته کلیدی

دیدگاهتان را بنویسید