طراحی UX در جهت بهبود نرخ تبدیل سایت

طراحی UX می توان گفت ستون فقرات هر وبسایت است. طراحی UX به فرآیندی می گویند که از طریق بهبود :

الف. دسترسی یک وبسایت                    ب. کارایی                    ج. قابلیت استفاده راحت

سبب افزایش رضایتمندی کاربر می شود.

حال باید بدانیم که نرخ تبدیل سایت ( Conversion rate ) با طراحی UX رابطه مستقیم دارد. بدین صورت تجربه کاربری مناسب یکی از مهم ترین فاکتور های طراحی سایت به شمار می رود. طراحی UX منحصر به فرد ، چیزی بیش تر از ظاهری مناسب یا یک چیدمان چشمگیر است.

تجربه کاربری خوب رفت و آمد کاربران را افزایش، و موجب ترافیک بیش تر سایت می شود. هدف ما تبدیل بازدید کنندگان به خریداران یا طرفداران برند است.

UX-Design

4 مورد از بهترین روش ها برای بهبود طراحی UX

1- یک دکمه Call to Action طراحی کنید.

معرفی دکمه ( CTA ) :

عبارتی است که مخاطب پس از خواندن آن، ترغیب به انجام کاری فوری می شود. در واقع فراخوان ها به مخاطب می گویند چه کاری را چه زمانی انجام دهند.

رایج ترین CTA ها

ثبت نام برای بروزرسانی – دانلود برنامه – رزرو مشاوره – شروع آزمایشی و موارد دیگر.

استفاده از دکمه Call to Action جذاب ، در طراحی UX هر وبسایتی ضروریست. تجربه نشان داده وبسایت ها با CTA واضح تر ، نرخ تبدیل بیش تری دارند. بهتر است CTA در بالای صفحه ثابت باشد تا مادامی که کاربر اسکرول می کند ، در ناحیه دید او قرار گرفته باشد. action

نکاتی راجب دکمه CTA

الف. روانشناسی رنگ ها بسیار مهم است. استفاده مناسب از رنگ ها می تواند دکمه را متمایز جلوه دهد و برجستگی بیش تری را به آن بدهد. از رنگ های متضاد با طرح رنگ کلی وبسایت استفاده کنید.

ب. متن آن باید عمل گرا باشد. از متنی ظریف در عین حال فعال ، که کاربر را به انجام عمل درخواستی شما سوق دهد ، استفاده کنید.

ج.  حداکثر از 4 تا 6 کلمه استفاده کنید.

بنابراین یک فراخوان واضح در طراحی سایت شما برای یک تجربه کاربری منحصر به فرد ، ضروری است.

2- خطا های 404 را رفع کنید. : طراحی UX

Error-404

کاربران انتظار دارند در صفحه خاصی که سرچ کرده اند ، فرود آیند. در صورتی که خطای 404 رخ دهد، به دنبال سرویس سریع تر به سایت دیگری می روند. خطا های 404 می توانند نرخ پرش ( Bounce rate ) را افزایش دهند. اما چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟

الف. بررسی کنید خطاهای 404 برای کدام جستجو ها نمایش داده می شود، سپس فوری آن ها را رفع کنید.

ب. به جای این که به سایت خود اجازه دهید به کاربران پیامی خشک و زننده نشان دهد ، پیام خطا را خیلی حرفه ای شخصی سازی کنید

تا به کاربران حس صمیمیت و پیامی دوستانه بدهد. از رنگ و تصاویر و وکتور های جذاب و مرتبط استفاده کنید تا حس بدی را به کاربر القا نکند. error-404

حذف کامل خطاهای 404 امکان پذیر نیست اما انجام این مراحل تا حدی تجربه کاربری سایت را بهبود می بخشد.

3- در طراحی UX خود از تصاویر معتبر استفاده کنید.

نوع تصویری که استفاده می کنید می تواند طرح کلی صفحه را خوب یا بد جلوه دهد. تصاویر جذاب خیلی زود یک صفحه را ارتقا و آن را از جنبه بصری عالی می کند. بهره گیری از یک عکاس و گرافیست حرفه ای برای تهیه کردن عکس های اختصاصی می تواند امتیاز مثبتی باشد.

عکس های معتبر می توانند نرخ تبدیل سایت را افزایش دهند زیرا کاربران می توانند با آن ها ارتباط برقرار کنند و رویکردی واقع بینانه برای آن ها داشته باشد. این در حالی است که تصاویر استوک بیش از اندازه در وبسایت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و جذابیت خاصی برای کاربران ندارد.

استفاده از تصاویر استوک این پیام را القا می کند که تلاش زیادی برای وبسایت خود نکرده اید. همچنین ممکن است کاربر آن را در جای دیگری دیده باشد و این جنبه خوبی ندارد. بنابراین تا جایی که می توانید از تصاویر معتبر هر چند ساده استفاده کنید. قطعا تاثیر این روش را خیلی زود درک می کنید.

4- زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید.

اگر وبسایت شما سرعت مناسبی نداشته باشد، کاربران صفحه را ترک کرده و به سایت دیگری مراجعه می کنند. بهترین مدت زمان لود سایت 2 ثانیه است که به طبع هرچه کمتر باشد بهتر است. دیرکرد لود سایت بیش از این می تواند نرخ پرش کاربر را به شدت افزایش دهد.

در نظر داشته باشید که سرعت سایت شما در دسکتاپ به تنهایی کافی نیس زیرا اغلب کاربران از موبایل استفاده می کنند. پس تا جایی که می توانید در ریسپانسیو بودن و طراحی UX منحصر به فرد در موبایل نیز تلاش کنید.

می توانید با ابزار های آنلاینی که در سطح گوگل قرار دارند، سرعت صفحات سایتتان را بررسی کنید. یکی از این ابزار ها Insights است که مناطقی از صفحه که سرعت پایینی دارد را برجسته می کند و راهکار هایی در جهت بهبود آن به شما ارائه می کند. speed-site

شما می توانید مقاله راهکار های افزایش سرعت سایت را در جهت بهبود سرعت لود مطالعه فرمایید.

جمع بندی

تجربه کاربری منحصر به فرد، تنها ارائه اطلاعات مفید یا خدمات عالی نیست، بلکه ارائه بهترین خدمات به صورتی جذاب و شگفت آور است. پس نتیجه می گیریم وبسایتمان را به بهترین نحو ممکن طراحی کرده تا کاربران را شگفت زده کنیم. بدون شک تیم ما یکی از بهترین گروه های طراحی سایت اختصاصی در کشور است که با رعایت تمامی نکات اصولی ، وبسایتی بی نظیر را برای شما به ارمغان می آورد.

برای مطالعه و آگاهی بیشتر درباره فرایند طراحی سایت اختصاصی، مقاله طراحی و توسعه سایت اختصاصی را مطالعه فرمایید. همچنین برای دریافت مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط


1. طراحی رابط و تجربه کاربری ( UI/UX)

2. 10 اصل مهم طراحی سایت حرفه ای

3. هفت مرحله کلیدی جهت طراحی سایت اختصاصی عالی

دیدگاهتان را بنویسید