طراح وب

طراحی سایت در سال 2022 با تغییراتی همراه خواهد بود. به طور کلی طراحی سایت روند مشخصی دارد. اما با توجه به رویدادهای مهم مانند همه گیری کرونا و پیشرفته تر شدن دستگاه های تلفن همراه، حفظ حریم خصوصی و ایمنی برای بسیاری از مردم در اولویت قرار گرفته است. در نتیجه این روند دچار تغییراتی خواهد شد.

با افزایش قابلیت‌های فنی، در چند سال گذشته شاهد اضافه شدن پیچیدگی‌های زیادی به وب‌سایت‌ها بوده‌ایم. اما طراحان و توسعه‌دهندگان وب باید به پدیده‌های فرهنگی مانند بهبود اقتصادی، حفظ حریم خصوصی و ایمنی پاسخ دهند. به نظر می رسد سال 2022 سالی است که در آن از برخی انواع سایت‌ها بیشتر استقبال می شود. در واقع سایت هایی که در جهت شفافیت، باز بودن و سادگی مسیر درستی دارند، سایت‌هایی هستند که در این مارکت مورد توجه قرار می‌گیرند.

معرفی 5 ویژگی طراحی سایت در سال 2022

در اینجا به معرفی روندهایی خواهیم پرداخت، که طراحی وب سایت در سال 2022 را تحت تاثیر قرار خواهد داد. درواقع توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید با بکارگیری آنها رشدی مناسبی را در کسب و کار خود داشته باشید.

1. استفاده بیشتر از ریز انیمیشن ها

در سال 2022، ویدیوهای پس زمینه و انیمیشن های بیشتری خواهید دید که ذهن بازدید کننده شما را درگیر خواهد کرد. این فرایند باعث افزایش بازدید سایت شما می شود. نرخ پرش (Bounce Rate) را کاهش می دهد و کمک می کند بازدیدکنندگان با کلمات و پیام‌ها ارتباط بیشتری برقرار کنند.

شما می توانید با پیام هایی که شامل تصاویر الهام بخش است، با کاربران تعامل کرده و آن ها را جذب کنید. در حقیقت شما با این کار آن ها را شگفت زده کرده و درگیر مطالب خود می کنید. اینگونه تعاملات راه هایی هستند که به صفحات حیات و انرژی می بخشند. همچنین باعث برجسته شدن و بهتر دیده شده مطالب خواهند شد.

طراحی وب سایت در سال 2022
ریز انیمیشن

ریز انیمیشن ها

آنها را به عنوان انیمیشن های کوچکی در نظر بگیرید که با نگه داشتن نشانگر موس یا با پیمایش به قسمت خاصی از صفحه فعال می شوند. هنگامی که ماوس را روی دکمه یا بخشی از سایت می‌برید و چیزی تغییر رنگ می‌دهد یا نمادی کمی حرکت می‌کند. شما را از نظر بصری درگیر می‌کند و به صفحه حس لمسی می‌دهد. انیمیشن ها به ویژه برای نشان دادن مفاهیم و فرآیندهای پیچیده به روشی ساده و قابل هضم مفید هستند. انیمیشن های ساده و اصلاح شده پیام شما را به گونه ای نشان می دهند که کلمات هرگز نمی توانند.

2. سادگی

طراحی وب سایت در سال 2022
سادگی

کلمات کمتر، رنگ‌های آرام‌بخش، تصاویر زنده و فراخوان‌های بسیار واضح باید در طراحی سایت در سال 2022 مورد توجه قرار گیرند. در طراحی صفحات به دنبال کاهش شلوغی و پیچیدگی خواهند بود. در نتیجه کاربران را تشویق می‌کند تا عمیق‌تر بیاندیشند. به جای قرار دادن تمام مطالب در یک صفحه و شلوغی وب سایت، می توانید از پیام های ساده تری استفاده کنید. که از بازدیدکننده می‌خواهد بیشتر بیاموزد، نه متون پیچیده‌ای که باعث می‌شود بازدیدکنندگان احساس بمباران اطلاعاتی داشته باشند. در حالی که چند سال پیش گرایش به سمت چیزهایی مانند اینفوگرافیک ها، طراحی محکم، تایپوگرافی محور بوده است.

طراحی سایت در سال 2022 فضای بیشتر و حرکت ملایم را در خود جای خواهد داد. این مورد به شما امکان می دهد اطلاعات را بهتر منتقل کنید. در حقیقت مطالب آشکار و نمایان بوده و ذهن مخاطب خسته نمی کند.

3. سومین ویژگی طراحی سایت در سال 2022: امنیت

طراحی وب سایت در سال 2022
امنیت

امروزه همه در حال جست و جو چگونگی تعامل با دنیای جدید هستند. روندهای طراحی در حال تغییر هستند. این فرایند باعث ایجاد احساس امنیت و تعامل مجدد مردم می شود. درست مانند دفاتر و فضاهای داخلی که برای ترغیب افراد به کار حضوری بازسازی می شوند. وب سایت ها نیز خود را در جهت افزایش فضا به افراد، کاهش اضطراب و احساس راحتی و امنیت تطبیق می دهند.

طراحی سایت در سال 2022، با اشتراک تصاویر بیشتری همراه خواهد بود. که این امر طرح های دکوراسیون خانه و فضاهای بیرونی را در ذهن مخاطب تداعی کند. ادغام اشکال طبیعی و ارگانیک به صفحه کمک می کند تا احساس منحصر به فرد، الهام بخش و زنده داشته باشد. ما می‌خواهیم به بازدیدکنندگان این احساس را منتقل کنیم که در فضای جدیدی هستند. درحالی که این فضا جدید از نظر امنیت و راحتی همانند خانه می باشد.

این موضوع در مورد زیبایی‌شناسی و احساسات هم صدق می کند. ما می‌خواهیم از خانه دور باشیم، در عین حال امنیت خانه‌هایمان را نیز داشته باشیم. طرح‌هایی که جذاب و سازگار به نظر می‌رسند، با احساس و امنیت بازدیدکنندگان شما صحبت می‌کنند.

4. سفارشی سازی و دسترسی

طراحی وب سایت در سال 2022
سفارشی سازی

در مبحث سفارشی سازی، می توان گفت این مورد از مهمترین ویژگی طراحی سایت در سال 2022 خواهد بود. زیرا سیستم ما امکانات بیشتری را برای مخاطبین ایجاد می کند. توسعه وب یک فرآیند کل نگر است که در آن محتوا و نیازهای فنی برآورده می شوند. همچنین دسترسی به امنیت، طراحی و استراتژی محتوا برای انتقال پیام شما به مخاطبین یک اصل مهم بشمار می رود.

اکثر وب سایت ها به دلایل مختلف تم اختصاصی و فونت را با هم ادغام می‌کنند. ویژگی های دسترسی مانند مقیاس فونت و تنظیم کنتراست (Contrast) بسیار گسترده تر شده اند.

این ویژگی ها به کاربران شما می گوید که شما به نیازها و خواسته های آنها فکر می کنید. و به آنها در طراحی سایت خود کمک می کنید. سایت‌هایی که این کار را انجام می‌دهند در ذهن مشتریان برجسته هستند. اگر سایت شما از آن‌ها پشتیبانی کند، بازدیدکنندگان شما ارتباط بهتری با سایت برقرار خواهند کرد.

برای مطالعه و آگاهی بیشتر درباره طراحی سایت سفارشی سازی شده، مقاله طراحی و توسعه سایت اختصاصی را مطالعه فرمایید.

5. ذهنیت های مثبت

ذهنیت های فرهنگی یکی از مهم ترین انگیزه و ویژگی طراحی سایت در سال 2022 خواهد بود. افکار و طرز فکرهای منفی زیادی وجود دارد که اینترنت مدرن را مبهم و سردرگم می کند. اطلاعات بیش از حد در این فضا به توانایی ما برای درک تجربیات موجود آسیب می رساند.

وب سایت های موفق در سال 2022، با پیام‌های واضح و تصاویر الهام‌بخش به ایجاد تجربیاتی می پردازند که به کاربر کمک می کند، تفکر مثبت و ارتباط بهتری با اطلاعات موجود برقرار کند.این روندها به جای هدایت بازدیدکنندگان، به آنها کمک می کند تا در مورد سایت شما و ارتباط آنها با کسب وکار شما مثبت فکر کنند. به صورت کلی میتوان گفت ایجاد ذهنیت مثبت کاربران بیشتری را متوجه سایت شما خواهد کرد.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد ترندهای (trends) طراحی سایت در سال 2022 را برای شما گردآوری کنیم. هدف ما افزایش آگاهی شما از ترند های روز طراحی سایت می باشد. درواقع شما با دانستن این موضوعات می توانید در طراحی سایت اختصاصی خود این اطلاعات را به کارگیرید. نتیجه این امر جذب کاربران بیشتر و سایتی جذاب خواهد بود.همچنین شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید. مشاوران ما در اسرع وقت پاسخگو می باشند.

مطالب مرتبط


1. طراحی سایت حرفه ای: ۱۰ اصل مهم

2. هفت مرحله کلیدی جهت طراحی سایت اختصاصی عالی

3. پنج عامل شکست طراحی سایت اختصاصی

دیدگاهتان را بنویسید