آموزش استفاده از wsl

خیلی ها دوست دارن لینوکس و ویندوز رو همزمان بر روی سیستم خودشون داشته باشن. در آموزش استفاده از wsl قصد داریم ابزاری رو معرفی کنیم، که این کار رو به راحت ترین شکل ممکن برای شما انجام میده. چرا به راحت ترین شکل؟ به دو دلیل. اول اینکه لازم به نصب همزمان دو سیستم عامل بر روی سیستمتان نیست. و اینکه هربار بر روی یکی از آن ها سویچ کنید. دلیل دوم هم لازم به استفاده از ابزار های سنگین مثل viewer که کار باهاش مشکله، نیست.

آموزش استفاده از wsl

اسم این ابزار WSL که مخفف عبارت Windows Subsystem for Linux  می باشد. WSL توسط شرکت مایکروسافت به بازار عرضه شده است. با استفاده از این ابزار می تونید لینوکس رو بر روی محیط ویندوزی خودتون بالا بیارید. تو این آموزش قصد داریم نحوه نصب nginx و php روی اوبونتو که با استفاده از wsl نصب کردیم رو به شما آموزش بدیم.

wsl چیست؟

زیرسیستم ویندوزی برای لینوکس یا wsl در ویندوز 10، ابزاری سبک می باشد که زمینه نصب و اجرای نرم افزارهای تحت پشتیبانی لینوکس مثل اوبونتو را فراهم می‌کند. بنابراین نیازی به تنظیمات سخت و پیچیده ماشین های مجازی مثل viewer یا یک سیستم مجزا نخواهد بود. مایکروسافت اخیرا بر مبنا فناوری wsl، امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید را نیز درWindows 11  فراهم آورده است.

اگرچه Nginx برای ویندوز 7، 8 و 10 در دسترس است، با این حال برای درک بهتر و تجربه دلپذیرتر توصیه می شود از آن در لینوکس استفاده کنید. wsl بهترین گزینه برای اجرای Linux، Nginx،PHP و MySQL بر روی سیستم عامل ویندوز 10 می باشد. در حقیقت با استفاده از این ابزار یک وب سرور کامل مبتنی بر لینوکس بدون نصب سیستم عامل لینوکس جداگانه در اختیار دارید. بنابراین، در آموزش استفاده از wsl ، به نحوه نصب  Nginx وPHP  در ویندوز 10 می پردازیم.

Nginx چیست؟

یک وب سرور HTTP و reverse proxy با کارایی بالا است که خدمات IMAP/pop3/smtp  را نیز ارائه می دهد. Nginx را می توان روی اکثر سیستم عامل های یونیکس و لینوکس کامپایل و اجرا کرد. همچنین دارای یک پورت ویندوز نیز می باشد.

ویدئو کامل آموزش استفاده از wsl در زیر قابل مشاهده می باشد.

 

مطالب بیشتر


۱. آموزش لاراول ۸: نصب و اجرا بر روی اندروید

2. تغییرات جدید لاراول ۹

3. آموزش رایگان فریم ورک yii2

 

دیدگاهتان را بنویسید