ارتقا فروشگاه اینترنتی

ارتقا فروشگاه اینترنتی و راه اندازی آن بحث داغ سال های اخیر انواع تجارت و کسب و کار ها بوده است. روند رو به رشد ایجاد فروشگاه آنلاین از سال های گذشته آغاز گردیده اما با همه گیری ویروس کرونا توجه ها بیشتر به سمت این بازار جلب شده است. با توجه به شرایط پاندمی کرونا سود حاصل کسب و کار هایی که در بستر فروشگاه اینترنتی مشغول به فعالیت هستند، رشد چشمگیری را تجربه کرده اند.

این به معنای وجود فرصت‌های بزرگ‌تر برای ایجاد کسب و کار خرده فروشی آنلاین می باشد. اما نکته قابل توجه این است که رقابت بسیار بالایی نیز وجود دارد. در نتیجه هر کسب و کاری که بدون برنامه، هدف و استراتژی وارد این بازار شود محکوم به شکست است. پس وجود مزیت رقابتی بسیار حائز اهمیت است. در ادامه نکاتی که به شما در تقویت فروشگاه ایترنتی و ایجاد تمایز با رقبا کمک کننده هستند، آورده شده است.

نکات مهم جهت ارتقا فروشگاه اینترنتی

1. بهبود ناوبری سایت

شاید مهمترین بخش هر فروشگاه آنلاین، نحوه طراحی آن برای قابلیت ناوبری باشد. قابلیت ناوبری توانایی بازدیدکنندگان برای جابجایی آسان بین صفحات مختلف سایت بر اساس خواسته ها و ترجیحات خود است.

هرگز نباید اهمیت ناوبری راحت و آسان سایت را دست کم بگیرید. حتی ادبیات آکادمیک در مورد اینکه چرا این عامل برای یک کسب و کار خرده فروشی آنلاین بسیار مهم است، وجود دارد. در نتیجه، ناوبری موضوع با اهمیتی می باشد. استفاده از این تغییر کوچک پیشرفت‌های قابل توجهی در فروش کسب‌وکار شما به سرعت ایجاد می‌کند.

2. تاثیر سئو در رشد و ارتقا فروشگاه اینترنتی

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو جزء ضروری جهت ارتقا فروشگاه اینترنتی شماست. سئو تعیین می کند که وقتی مشتریان عبارات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می کنند، رتبه سایت شما در یک موتور جستجو چقدر بالا ظاهر می شود.

هر چه بیشتر روی سئوی سایت خود کار کنید، مشتریان بیشتری هنگام جستجوی محصولات به خود جذب می کنید. در نتیجه شانس بیشتری برای به حداکثر رساندن فروش شرکت خود خواهید داشت.

همه چیز در مورد ساختار محتوای آنلاین شما به شکل استراتژیک انجام می شود تا در صفحه نتایج جستجو بالاتر نشان داده شود. عامل اصلی که بر رتبه بندی SERP محتوای وب شما تأثیر می گذارد گنجاندن کلمه کلیدی است. شما باید کلمات کلیدی خاصی را که فکر می کنید مشتریان بالقوه شما به دنبال آنها هستند را به صورت استراتژیک انتخاب و آنها را در محتوا بگنجانید.

به عنوان مثال، اگر کسب و کار خرده فروشی آنلاین شما اثاثیه منزل را می فروشد، باید صفحات فرود محصولات شما استفاده بیشتری از کلمات کلیدی مانند «صندلی»، «مبل»، «میز نهارخوری» و… باشد. برای بررسی کلمات کلیدی می توانید از سایت MOZ نیز استفاده نمایید.

بهتر است متخصصان سئو را استخدام کنید تا در نوشتن محتوا و انجام سئو جهت ارتقا فروشگاه اینترنتی به شما کمک کنند. به این ترتیب، می توانید نتایج موثری را بدست آورید و نگران عواقب منفی انجام ندادن سئو نباشید.

3. تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی

توانایی تولید تبلیغات هدفمند در رسانه های اجتماعی برای جذب مشتریان بالقوه و بالابردن درآمد فروشگاه اینترنتی هر سال بهتر و دقیق تر می شود.

اگر اطلاعات درستی در مورد مشخصات مشتریان خود دارید، به طور مثال محل زندگی، سن و سلیقه و سرگرمی های آنها می توانید از این اطلاعات برای ایجاد تبلیغات هدفمند در رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

این بدان معناست که فقط برای هر کلیکی که روی تبلیغات شما جهت خرید محصولات توسط افراد انجام می شود، هزینه پرداخت خواهید کرد. در حقیقت این شکل از تبلیغات بسیار موفق‌تر و ارزشمندتر از روش‌های سنتی تبلیغات می باشد.

4. بهینه کردن و استفاده از تصاویر با کیفیت

در دنیای امروز که بسیار اینستاگرام محور است، استفاده تصاویر بی کیفیت که زیبا به نظر نمی رسند، کاملاً یک اشتباه می باشد.

از سوی دیگر، تصاویر باکیفیت به خوبی محصولات شما را به مشتریان نمایش می دهند. همچنین بکارگیری تصاویر با کیفیت بسیار در متقاعد کردن افراد تاثیرگذار می باشد. شاید توجه زیاد جهت جذاب‌ و باکیفیت‌تر کردن تصاویر برای ارتقا فروشگاه اینترنتی با اهمیت به نظر نرسد، اما می‌تواند تاثیر زیادی بر فروش شما داشته باشد.

برای درک این موضوع کافیست خود را جای مشتری قرار دهید. در صورتی که شما جهت خرید یک محصول با تصاویر بی کیفیت و نامناسب مواجه شوید، چه تصمیمی می گیرید. هنگامی که به دنبال خرید آنلاین کالا هستید، تصاویر نمایش داده شده در سایت فروشنده یک عامل تعیین کننده بزرگ برای خرید شما خواهد بود.

بنابراین اگر تصاویر محصول مورد نظر شما با بهترین نور و کیفیت ارائه نشود، به جستجو محصول دیگری که مطابق با استانداردهای شما باشد، ادامه می دهید. البته، همه یک عکاس حرفه ای نیستند که از نحوه نورپردازی، زوایا و ویرایش عکس جهت جذاب کردن یک محصول آگاهی داشته باشند. سعی کنید برای بهبود سایت خود یک عکاس استخدام کنید!

5. ارائه بهترین خدمات مشتری را در اولویت ارتقا فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید.

آخرین و با اهمیت ترین نکته جهت بهبود فروشگاه آنلاین این است که هیچ کسب و کاری بدون خدمات مشتری قوی برای مدت طولانی موفق نمی ماند. با این حال، بسیاری از کسب و کارهای خرده فروشی آنلاین همچنان منابع ناکافی را به واحدهای خدمات مشتری خود اختصاص می دهند.

راضی نگه داشتن مشتریان ضروری است، بنابراین آنها اخبار خوب کسب و کار شما را دهان به دهان پخش می کنند و هر از چند گاهی به سایت شما باز می گردند.

باید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما حداقل یک نماینده خدمات مشتری دارد که می تواند با مشتری ارتباط مناسب را برقرار کرده و در سریع ترین زمان به سوالات مشتریان پاسخ دهد.

حتی وجود یک آدرس ایمیل ساده که مشتریان  بتوانند با هر سوالی در مورد محصولات شما با او ارتباط برقرار کنند، بسیار در ارتقا فروشگاه اینترنتی شما تاثیرگذار می باشد. انجام این فعالیت می تواند تفاوت بزرگی در مقایسه با رقبا برای شما ایجاد کند.

نتیجه

کسب و کار هایی که برپایه فروشگاه آنلاین می باشند، بسیار نوآورانه و دائماً در حال تغییر هستند. شما شانس زیادی برای یافتن استراتژی‌های شگفت‌انگیز برای ارتقا فروشگاه اینترنتی خود دارید. اتخاذ هدف و استراتژی مناسب می تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند. رعایت این پنج نکته که بسیار ساده به نظر می رسد، به موفقیت کسب و کار خرده فروشی آنلاین شما در سال های آینده کمک فراوانی خواهد کرد.

مطالب مرتبط


1. سایت فروشگاهی اختصاصی: ۶ نکته کلیدی جهت راه اندازی

2. چگونه وفاداری مشتری را افزایش دهیم؟

3. هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟ تمام آنچه نیاز است بدانید

4. مزایا و معایب وردپرس: بررسی عمیق وردپرس همراه با نکات کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید