طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی

کسب‌وکارها در سرتاسر جهان برای فروش محصولات و خدمات خود، به طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی روی آورده‌اند. همچنین برخی از آن ها توانسته اند به موفقیت جهانی نیز دست یابند. یکی از دلایل آن این است که مرزهای جغرافیایی دیگر نحوه خرید مصرف کنندگان را محدود نمی کند. اینترنت ابزارهای آسانی را در اختیار کسب و کارها قرار می دهد تا به مخاطبان هدف بزرگتر دسترسی پیدا کنند. مهم نیست که قبلاً صاحب یک کسب و کار بوده اید یا می خواهید شروع به فروش محصولات از طریق اینترنت کنید، راه اندازی یک فروشگاه آنلاین احتمالا برای شما مفید خواهد بود.

چگونه یک سایت فروشگاهی اختصاصی راه اندازی کنیم؟

اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را دارید، باید به چند نکته توجه کنید. شما با آگاهی از این نکات می توانید شانس دستیابی به اهداف خود را افزایش دهید.

1. تعیین هزینه راه اندازی و اجرا پروژه

هنگامی که تصمیم به راه اندازی سایت فروشگاهی اختصاصی خود گرفتید، باید مقدار پولی که برای اجرای برنامه خود نیاز دارید را در نظر بگیرید. شما باید هزینه هایی که قرار است در طول پروژه متحمل شوید را حساب کرده و پیش بینی واقع بینانه ای را انجام دهید. این هزینه ها شامل هزینه‌های معمولی مرتبط با راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین مثل دامنه، هاست، گواهی‌ SSL، طراحی و توسعه وب، بازاریابی دیجیتال، نام تجاری، یکپارچه‌سازی پایگاه داده و حمل و نقل مرتبط است.

2. بررسی و شناسایی مخاطبان هدف

هنگامی که کسب و کار خود را شروع می کنید، باید تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان هدف خود به دست آورید. در حقیقت به گروهی از مصرف‌کنندگان اشاره دارد که به احتمال زیاد از محصولات یا خدمات شما استفاده خواهند کرد. این گروه مخاطب هدف شما می باشند که قصد برقراری ارتباط با آن ها از طریق فعالیت های بازاریابی را دارید. این شناخت مخاطب هدف باعث می شود، سرعت بازگشت سرمایه افزایش یابد. همچنین به کسب و کار شما در ارائه ارتباطات بلند مدت با مشتریان فعلی و احتمالی کمک می کند.

3. انتخاب نام تجاری مناسب

یکی از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی انتخاب نام تجاری مناسب می باشد. هنگامی که قصد انتخاب نام تجاری را دارید، از اینکه دامنه مرتبط با آن نیز وجود داشته باشد اطمینان حاصل کنید. در حالت ایده‌آل باید از نام کوتاهی استفاده کنید که نگارش آن آسان و به نوعی با تجارت شما مرتبط باشد. به عنوان مثال نام هایی مانند اسنپ، دیجیکالا، فونت ایران، تخفیفان، ترب و… در بین سایت های ایرانی و اپل، گوگل، فیس بوک، آمازون، نایک، آئودی و… در خارجی ها در نظر بگیرید. نکته مشترک همه آن ها سادگی و جذابیت می باشد. یکی از ویژگی های مهم نام تجاری این است که می تواند به کسب و کار ها در جهت تمایز با رقبا کمک کند.

4. انتخاب درگاه پرداخت و دریافت مجوزها

جهت استفاده از درگاه‌های پرداخت آنلاین و ایجاد سایت فروشگاهی اختصاصی، نیاز به مجوز های قانونی خواهید داشت. برای دریافت مجوزهای قانونی فروشگاه اینترنتی خود، می‌توانید به سایت enamad.ir جهت اخذ این مجوز ها اقدام نمایید.

شما برای انتخاب درگاه پرداخت از دو روش درگاه پرداخت مستقیم بانکی یا درگاه واسط می توانید بهره ببرید.

در روش مستقیم، شما به سراغ بانک‌ها و شرکت‌های درگاه پرداخت وابسته به آن ها رفته و با عقد قرارداد و طی مراحل قانونی، می‌توانید درگاه پرداخت مستقیم بانک‌ها مورد استفاده قرار دهید. همانطور که پیش تر بیان شد، برای استفاده از درگاه مستقیم بانک ها، باید نماد اعتماد الکترونیکی ( enamad) را داشته باشید.

در صورتی که موفق به گرفتن enamad نشدید، می‌توانید به سراغ روش واسط که استفاده از شرکت‌های ثالث می باشد، بروید. در این روش برای دریافت درگاه، شما باید از سازمان ها و شرکت‌هایی که به عنوان واسط بین درگاه‌های بانک و شما می باشند، استفاده نمایید. شما با طی کردن مراحل ثبت نام و احراز هویت در این شرکت ها، سایت خود را معرفی کرده و می‌توانید از درگاه پرداخت آن‌ها استفاده نمایید. در انتها باید بیان کرد که استفاده از این درگاه‌ های پرداخت رایگان نمی باشد و شرکت ها هزینه ای را به عنوان کارمزد از شما دریافت خواهند کرد.

5. تدوین استراتژی بازاریابی، اصل مهم سایت فروشگاهی اختصاصی

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین مستلزم داشتن یک استراتژی بازاریابی خوب حتی قبل از راه اندازی وب سایت می باشد. وقتی شروع به راه اندازی فروشگاه آنلاین می کنید، فعالیت های بازاریابی شما باید بر سه نوع مخاطب متمرکز باشد. این افراد شامل شامل: اولاٌ شخاصی که از کسب و کار شما اطلاعی ندارند اما به دنبال محصولات/خدماتی هستند که ارائه می دهید. ثانیاٌ افرادی که از وجود کسب و کار شما اطلاع دارند و شاید در گذشته از آن خرید کرده باشند. ثالثاٌ افرادی که دقیقا می دانند چه می خواهند.

در ادامه استراتژی های بازاریابی رایجی که در سایت فروشگاهی اختصاصی مورد استفاده قرار می گیرند، آورده شده است.

بازاریابی محتوا

به پروسه ای در کسب و کار گفته می شود که به تولید محتوای متقاعد کننده جهت جذب، درگیر کردن و جلب توجه مخاطب مورد نظر می پردازد. بازاریابی محتوای مؤثر به ایجاد اعتماد و روابط بلندمدت با مشتریان شما کمک می کند. این نوع بازاریابی قدرت شما را به عنوان یک متخصص صنعت افزایش می دهد. همچنین به بهبود نرخ تبدیل نیز کمک می کند.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می دهد که پیام های بازاریابی را با هدف فروش، آموزش و ایجاد تمایل به مخاطبان هدف خود ارسال کنید. همچنین ایجاد کمپین های ایمیل خودکار نیز نسبتاً آسان است.

اینفلوئنسر مارکتینگ

شامل همکاری با افراد محبوبی است که مخاطبان هدف شما آنها را دنبال می کنند. شما با تبلیغ برند خود یا هر محصول/خدمت خاصی به اینفلوئنسرها پول پرداخت می کنید و چیزی که در ازای آن دریافت خواهید کرد افزایش بازدید از طریق فالوورهای آنهاست. برترین کانال های بازاریابی اینفلوئنسرها شامل اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، یوتیوب و وبلاگ های شخصی است.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل استفاده از پلتفرم های شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، لینکدین، اسنپ چت، تیک تاک، وی چت و پینترست است. این پلتفرم‌ها به شما این امکان را می‌دهند که فروشگاه آنلاین خود را تبلیغ کنید و فروش را از طریق ترافیک ارگانیک و همچنین تبلیغات پولی انجام دهید.

این ابزارها به شما این امکان را می دهند که نسبت به مخاطبان هدف خود آگاهی بدست آوردید و با کاربران در فضاهای آنلاینی که بیشتر مورد علاقه آنها هستند، تعامل داشته باشید. به خاطر داشته باشید که باید پلتفرم های رسانه های اجتماعی را بر اساس جمعیت شناسی مشتری و همچنین آنچه می فروشید انتخاب کنید. نگاه کردن به اینکه رقبای شما چگونه در این فرآیند پیش می روند نیز احتمالا سودمند می باشد. این امر مستلزم این است که به تعداد دفعات ارسال، انواع پیام‌هایی که پست می‌کنند، تعداد دفعات تبلیغ مستقیم محصولات توجه کنید.

6. آخرین نکته طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی: بهینه سازی وب سایت

هر چقدر سایت فروشگاهی اختصاصی شما ظاهر خوبی داشته باشد، اگر آن را به درستی seo نکنید، نمی توانید انتظار داشته باشید که مردم آن را در جستجوهای آنلاین خود پیدا کنند. بهینه سازی سایت به شما کمک می کند در نتایج گوگل در رتبه های بهتری قرار بگیرید. این اتفاق باعث می شود سایت، محصول یا خدمات شما بهتر دیده شود. بنابراین این فرایند منجر به سودآوری بیشتر برای کسب و کار شما می شود. جهت آگاهی بیشتر درباره SEO مقاله سئو و تولید محتوا اختصاصی را مطالعه فرمایید.

نتیجه

انواع کسب‌وکارهای کوچک و متوسط از طریق فضا آنلاین برای فروش محصولات یا خدمات خود سود زیادی کسب خواهند کرد. به هر حال، تجارت الکترونیک به طور پیوسته به رشد خود ادامه می دهد. زیرا تعداد فزاینده ای از مصرف کنندگان برای خرید به اینترنت مراجعه می کنند. با این حال، به همان اندازه که فروش آنلاین ممکن است ساده به نظر برسد، ضروری است که از یک رویکرد خوب پیروی کنید.

اگر در مورد نحوه راه اندازی یک سایت فروشگاهی اختصاصی آگاهی نداشته یا دانش فنی لازم برای اجرای طرح خود را ندارید، با تماس با تیم یکتادیجی می توانید بسیاری از ابهاماتی که دارید را رفع کنید. به این ترتیب، می توانید تمرکز خود را بر تجارت اصلی خود قرار دهید.

مطالب مرتبط


1. اهمیت تصاویر در طراحی سایت: ۵ نکته کلیدی

2. موفقیت طراحی سایت اختصاصی: ۷ پیشنهاد کاربردی

3. روانشناسی طراحی سایت اختصاصی : ۱۵ نکته کلیدی

 

دیدگاهتان را بنویسید