طراحی سایت اختصاصی ریسپانسیو: 4 ویژگی مهم

امروزه طراحی سایت اختصاصی ریسپانسیو تقریبا نقش مهمی در رشد اکثر کسب و کارها دارند. داشتن یک وب سایت جذاب پیش نیازی است تا کسب و کار شما تا حد امکان به افراد (یا سایر مشاغل) دسترسی پیدا کند. در حال حاضر، مصرف‌کنندگان از دستگاه‌های مختلف مانند لپ‌تاپ، تبلت، رایانه رومیزی یا تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند. اجرای اصول طراحی سایت اختصاصی ریسپانسیو برای اطمینان از نمایش یکنواخت وب سایت شما در دستگاه های متفاوت بسیار حیاتی است. طراحی سایت واکنش‌گرا به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که کدی بنویسند که به راحتی محتوا را با توجه به اندازه صفحه نمایش دستگاه ها تنظیم، تغییر اندازه و تغییر مکان دهد. در این بخش نگاهی به ویژگی های طراحی سایت واکنش‌گرا بیندازیم.

4 ویژگی طراحی سایت اختصاصی ریسپانسیو

1. انطباق با تمام صفحه نمایش ها

جز مهم طراحی سایت اختصاصی ریسپانسیو انعطاف پذیری و سازگاری است. توانایی تطبیق با اندازه های مختلف صفحه نمایش به بهبود تجربه کاربر کمک می کند. قرار دادن تصاویر، فونت و ناوبری برای جذاب‌تر کردن وب‌سایت شما در طراحی مؤثر وب بسیار حیاتی است. انجام این کار یک پلت فرم مثبت و کاربرپسند برای مخاطبان ایجاد می کند. تطبیق با تمام اندازه های صفحه نمایش، شفافیت محتوای موجود را فراهم می کند. ترتیب محتوا نقش حیاتی در نحوه استفاده کاربران از اطلاعات دارد. یعنی مرتب کردن محتوا در ردیف ها و ستون ها، بسته به دستگاه، آن را معنادارتر می کند. به عنوان مثال، چیدمان تک ستونی برای تلفن های همراه مفید است، در حالی که برای دسکتاپ، نمایشگر سه ستونی ممکن است مفیدتر باشد. با کمک طراحی سایت واکنش‌گرا، چیدمان محتوا در کد، بدون دخالت کاربر انجام می شود.

2. سرعت

هنگام ایجاد یک وب سایت، مهم است که سرعت را به عنوان یکی از اولویت های اصلی خود در نظر بگیرید. سرعت بارگذاری وب سایت شما تأثیر قابل توجهی بر نحوه درک کسب و کار شما توسط مشتریان شما دارد. صفحاتی که بارگذاری آنها بیش از پنج ثانیه به طول انجامد، نسبت به صفحاتی که در عرض یک یا دو ثانیه بارگیری می شوند، باعث می شود که کاربران زودتر از آن ها خارج شود.

طراحی سایت اختصاصی ریسپانسیو: سرعت لود سایت

سرعت سایت بر رتبه جستجوی شما در گوگل نیز تاثیر می گذارد. وب سایت هایی با زمان بارگذاری طولانی احتمالاً در رتبه های پایین تر از وب سایت هایی قرار می گیرند که سریع بارگذاری می شوند. راه های زیادی برای افزایش سریعتر بارگذاری وب سایت شما وجود دارد. این فرایند شامل استفاده از یک چیدمان CSS کارآمد، بهینه سازی تصاویر و پاک کردن کش است. سرعت بارگیری سریع یک تجربه مثبت مستقیم برای مشتریان به ارمغان می آورد. جهت آگاهی بیشتر درباره نحوه بهبود سرعت لود، مقاله افزایش سرعت سایت به شکل اصولی را مطالعه فرماید.

3. نقاط شکست

نقاط شکست، ساختار اصلی و سازنده برای حفظ طراحی سایت اختصاصی ریسپانسیو هستند. آنها فیلترهای ضروری هستند که برای استایل های CSS برای دستگاه های مختلف اعمال می شوند. نقاط شکست به طراحان وب کمک می کند تا دسته بندی دستگاه ها را توصیف کنند و کدی بنویسند که نحوه نمایش یک صفحه وب برای هر نوع دستگاه را مشخص می کند. با کمک نقاط شکست، این امکان وجود دارد که طراحی و چیدمان وب سایت های خود را در دستگاه های مختلف تغییر دهید.

طراحی سایت اختصاصی ریسپانسیو: تعیین نقاط شکست

هنگام انتخاب چند نقطه شکست باید دو چیز را در نظر بگیرید. برای شروع، می توانید نقاط شکست را بر اساس محتوای موجود انتخاب کنید. طرح بندی برای به تصویر کشیدن این محتوا به تصمیم گیری در مورد چند نقطه شکست کمک می کند. دوم، بهتر است از تعداد کمی از نقاط شکست استفاده کنید. محدود کردن خود به حداکثر سه تا چهار نقطه شکست به ارائه انعطاف‌پذیری در قاب‌بندی محتوای وب شما کمک می‌کند.

4. آخرین ویژگی طراحی سایت اختصاصی ریسپانسیو: تغییر اندازه تصاویر

تصاویر نقش مهمی در طراحی سایت اختصاصی ریسپانسیو دارند. نوع تصاویر و کیفیت آنها تاثیر بسزایی در درک کلی از کسب و کار شما دارد. گاهی اوقات، ممکن است بخواهید اندازه یک تصویر خاص را قبل از استفاده از آن در وب سایت خود تغییر دهید. با این حال، تصاویر پیکسلی تصور اشتباهی را در مشتریانی که برای اولین بار از صفحه بازدید می کنند، به جا می گذارد. برای دور زدن این موضوع، ابزارهایی را بررسی کنید که تصاویر را بدون کاهش کیفیت بزرگ می کنند.

در حالی که انتخاب تصاویر مرتبط برای صفحه وب ضروری است، اطمینان از نمایش جذاب تصاویر انتخاب شده بر روی صفحه نمایش بسیار مهم است. برای طراحی سایت واکنش‌گرا، استفاده از واحد طول نسبی تصاویر ضروری است.

به طور خلاصه

طراحی سایت اختصاصی ریسپانسیو این امکان را ایجاد می کتد تا وب سایت شما را در همه دستگاه ها زیبا جلوه کند. با طراحی سایت واکنش‌گرا، می توانید انتظار رشد کلی در کسب و کار خود را داشته باشید و رضایت مشتری را به دست آورید. جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان با تیم یکتادیجی تماس بگیرید.

منبع: techbullion

مطالب مرتبط


1. چگونه مهارت طراحی سایت را ارتقا دهیم؟

2. طراحی UX در جهت افزایش نرخ تبدیل سایت

3. آموزش طراحی سایت اختصاصی: صفر تا صد طراحی سایت

 

دیدگاهتان را بنویسید